ایلنا نوشت: چند نماینده در جریان بررسی لایحه مناطق آزاد و در اعتراض به هیات رییسه٬ صحن علنی را ترک کردند.

احمد شوهانی نماینده مردم ایلام که نسبت به رفتار هیات رییسه در بررسی طرح مناطق آزاد اعتراض داشت٬ در پایان با اشاره ضمنی به انجام آبستراکسیون مدعی شد که یکصد نفر از نمایندگان مجلس نظر و تفسیر دیگری درباره مصوبه روز گذشته دارند و اگر هم اکنون در صحن علنی پاسخ نگیرند با خروج از صحن جلسه امروز مجلس را از رسمیت خواهند انداخت٬ چراکه این رفتار سلیقه‌ای است.

پس از پایان صحبت‌های ابوترابی فرد حدود ۳۰ نفر از نمایندگان حاضر در صحن با تجمع در جایگاه هیات‌رئیسه به صحبت با ابوترابی‌فرد پرداختند.

تسنيم هم در اين باره نوشت: در اعتراض به عدم تصویب لایحه مناطق آزادتجاری و ویژه اقتصادی، نمایندگان استان‌های مرزی کشور دست به آبستراکسیون زدند.

اما در همين حال مهر نوشت: نماینده مردم اردبیل در مجلس ضمن تکذیب آبستراکسیون نمایندگان‌ استان‌های مرزی گفت: تعدادی از نمایندگان به نمایندگی از معترضان به رد کلیات لایحه ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای مذاکره با لاریجانی، صحن را ترک کرده بودند که مجدداً به جلسه علنی بازگشتند.

وی ادامه داد: آقای لاریجانی در دفتر خود حضور نداشتند و نمایندگان مذکور مجدداً به صحن علنی بازگشتند.

به گزارش خانه ملت، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی پس از تجمع و اعتراض نمایندگان برخی مناطق مرزی درخصوص عدم تصویب لایحه ایجاد مناطق آزاد به علت نیاز داشتن به دو سوم آرای نمایندگان گفت: این مسئله در نشست آتی هیات رئیسه بررسی و مورد تعیین تکلیف قرار می‌گیرد.

گفتني است روز گذشته لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری وویژه اقتصادی در دستور کار نشست علنی مجلس قرار داشت که پس از بیان نظرات موافقان و مخالفان به رای گذاشته شد که در ‌‌نهایت با توجه به اینکه بنا براعلام محمدرضا باهنر که ریاست جلسه دیروز مجلس را برعهده داشت تصویب این لایحه نیازمند کسب دو سوم آرای نمایندگان بود با چند رای اختلاف از تصویب بازماند و برای بررسی‌های مجدد به کمیسیون ارجاع شد.

باهنر مغایرت با قانون برنامه پنجم توسعه را دلیلی برای اینکه تصویب لایحه مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی نیازمند کسب دو سوم آرای نمایندگان است، اعلام کرده بود.

در نهایت پس از پایان صحبت نمایندگان معترض٬ احمد شوهانی٬ سیدباقر حسینی٬ مصطفی افضلی‌فرد٬ کمال‌الدین پیرموذن٬ میرقسمت موسوی و چند تن دیگر از نمایندگان از صحن علنی مجلس خارج شدند.

سیدباقر حسینی در مورد خروج نمایندگان گفت: این اقدام آبستراکسیون نیست و تنها اعتراض به رفتار هیات رییسه است.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 490910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یارمحمدی A1 ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    0 0
    منطقه ازاد مهران گذرگاه عاشقان ابا عبدالله الحسین تلاش گسترده استا ندار ایلام چرا به نتیچه نرسید مطا لبات به حق مردم سرافراز ایلام در دوران دفاع مقدس مهر بطلان بر زحمات هفت ساله مردم زجر کشده این استان بود