رئیس جمهور کاندیدای مجلس خبرگان رهبری شد/روحانی: شورای نگهبان بی‌تردید بر مبنای قانون عمل می‌کند

رییس جمهور صبح امروز با حضور در وزارت کشور کاندیدای دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری از حوزه تهران شد.

به گزارش خبرآنلاين، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی پس از ثبت نام با حضور در جمع خبرنگاران اشاره به اینکه مجلس خبرگان همواره برای روز مبادا آماده است، گفت: این آمادگی برای ثبات سیاسی کشور بسیار مهم است، زیرا مردم احساس می‌کنند در هیچ شرایطی در کشور خلأیی به وجود نمی‌آید.

به گفته وي، مجلس خبرگان بسیار حائز اهمیت است و رهبری هم مهمترین ستون نظام به حساب می‌آید.

وی در ادامه افزود: امروز اگر در کشور ما اتحاد، انسجام و هماهنگی وجود دارد و ما می‌توانیم به راحتی از مشکلات مهم عبور کنیم به دلیل ولایت فقیه و شخص ولی فقیه است. ولایت فقیه یکی از ستون‌ها و ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران و مهم‌ترین و بالاترین ستون است.

رئیس جمهور همچنین با تبریک آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) اظهار کرد: برای ما خیلی مهم است که به دنیا هم در زبان و هم در عمل اعلام کنیم که تصمیم‌گیر اصلی برای مدیریت کشور آرای مردم و صندوق‌های انتخاباتی است. ما اولین کشوری هستیم که در منطقه نظام پارلمانی و انتخاباتی را در مشروطه قبول و به آن عمل کردیم. هر چند در سال‌های بعد انحرافی در آن ایجاد شد. در نظام اسلامی و مردمسالاری دینی هم ما اولین کشوری بودیم که انقلاب اسلامی را به ثمر رساندیم و امروز آماده می‌شویم برای برگزاری سی و سومین انتخابات.

روحانی با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس خاطرنشان کرد: مجلس محل قانون‌گذاری و محل نظارت نمایندگان مردم و دستگاه‌های اجرایی است و با آرای نمایندگان ملت است که وزرا مجوز فعالیت می‌گیرند.

روحانی از همه کسانی که خود را برای خدمت به مردم صالح می‌دانند خواست تا برای دو انتخابات پیش رو به صحنه بیایند.

رئیس دولت یازدهم همچنین افزود: افرادی که خود را صالح می‌دانند به بعضی دغدغه‌هایی که از گوشه و کنار گفته می‌شود اعتنا نکنند. کشور ما کشور قانون است و شورای نگهبان بی‌تردید بر مبنای قانون عمل می‌کند. دولت، وزارت کشور، هیأت‌های اجرایی، استانداران و فرمانداران نیز بر مبنای قانون عمل می‌کنند. اگر هم در گوشه‌ای در اجرا تخلف صورت گیرد این دولت با شدت با آن برخورد می‌کند، زیرا ما در پی برگزاری یک انتخابات صددرصد سالم، شکوهمند، رقابتی و با مشارکت حداکثری هستیم. ان‌شاءالله دولت با هماهنگی و همکاری با شورای نگهبان این مهم را تأمین می‌کند.

روحانی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به مشارکت بسیار خوب بانوان در صحنه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دینی کشورمان تصریح کرد: اگر حضور خانم‌ها از آقایان پررنگ‌تر نباشد کمرنگ‌تر نیز نیست. خانم‌ها هم باید در انتخابات مجلس خبرگان و به ویژه در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کنند. این ترکیب برای ما در انتخابات اهمیت دارد. البته فرقی نمی‌کند نماینده مجلس آقا یا خانم باشد، اما تعداد قابل ملاحظه خانم‌ها از دید افکار عمومی جهان اهمیت دارد تا آنها واقعیت این کشور را درک کنند که هیچ امری در این کشور بر مبنای جنسیت نیست، بلکه بر مبنای شایستگی است.

رئیس جمهور در ادامه تأکید کرد: ما انتظار داریم خانم‌هایی که در خود شایستگی می‌بینند برای ثبت نام بروند. ان‌شاءالله این انتخابات منشاء وحدت و انسجام بیشتر کشور شود.

رئیس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه ما در شرایط منطقه‌ای و جهانی خاصی هستیم و بیش از هر زمانی به وحدت، برادری و یکپارچگی نیاز داریم، افزود: اقوام مختلف در کشور ما در سایه قانون انسجام و وحدت را احساس می‌کنند. رقابت بسیار خوب است اما رقابت باید سالم و اخلاقی باشد. اگر رقابت نباشد انتخابات حرارت و نشاط لازم را ندارد. ما به نشاط در سایه رقابت نیازمندیم تا رقابتی شکل گیرد که پایانش منجر به دلگرمی، وحدت و انسجام بیشتر شود.

گفتني است حجت الاسلام روحاني از سال 1379 عضو مجلس خبرگان بوده و ریاست کمیسیون سیاسی-اجتماعی (از ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۵ و از ۱۳۹۲ تاکنون)؛ ریاست کمیسیون حراست (از ۱۳۹۲ تاکنون) و عضو هیأت رئیسه و رئیس دفتر تهرانِ دبیرخانه این مجلس (از ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۷) از مسئولیت‌های روحانی در مجلس خبرگان رهبری بوده است.

رییس جمهور را در ثبت نام برای کاندیداتوری در انتخابات خبرگان رهبری محمد نهاوندیان و حسین فریدون همراهی می‌کردند.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 490861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ايراني A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    سلام به نظر بنده رييس جمهور محترم نبايد در انتخابات خبرگان شركت ميكردند . شان و مقام رييس جمهور ايران براي مردم خيلي مهم است مجلس محترم قانوني تصويب كند كه رييس جمهورايران بعد از انتخاب شدن بعنوان ريس جمهور تا دوره رياست جمهوري اش خود به خود عضو شوراي نگهبان باشد.
    • بی نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
      1 0
      برای خود اصل توقانون اساسی اضافه می کنی؟
  • سعید A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    3 0
    حتما به دکتر روحانی رای میدم.
  • علیرضا A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    3 0
    مطمئنا رای میاره
  • بی نام IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 3
    من صبح تو تبريز براي مجلس شوراي اسلامي راي ميدم و بعد از ظهر ميام تهران به سه بزرگوار هاشمي روحاني و خميني راي ميدم. آيا امكانش هست؟
  • بی نام IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    3 0
    درود بر روحانی
  • بی نام A1 ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 2
    جای محمود را در این انتخابات خیلی خالی میبینم
  • پيمان A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    3 0
    من به ايشان راي ميدهم
  • بی نام IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    0 1
    فقط توكف اين همه اعتماد به نفس موندم ماكه كلا دور همه چي رو خط كشيديم باشد كه اين نيز بگذرد .......