در دومین روز از ثبت‌نام داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی رفت‌ و آمد اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در حوالی میدان فاطمی محسوس نشده است و باید منتظر روزهای آتی بود.

به گزارش خبرآنلاین، دومین روز ثبت نام از نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت 8 صبح آغاز و تا ساعت 17 ادامه یافت.
به گفته مقیمی رییس ستاد انتخابات کشور تا پایان دومین روز از ثبت‌نام نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس 1609 نفر به ستاد وزارت کشور و فرمانداری‌های سراسرکشور مراجعه کرده‌اند که از این میزان تنها 83 نفر خانم هستند. سهم تهران نیز از نامزدهای ثبت‌نام کننده 230 داوطلب است که 18 نفر از آنان خانم هستند.(اینجا)
هنوز آنطور که انتظار می رفت پای چهره‌های شاخص به فرمانداری و ستاد وزارت کشور باز نشده است و برخی هم که حضور می‌یابند، بدون آنکه ثبت‌نام کنند در جمع خبرنگاران حاضر می‌شوند. علاءالدین بروجردی از این دست افراد بود. او امروز در ستاد وزارت کشور حاضر شد و اعلام کرد که نه برای ثبت‌نام بلکه تنها برای عرض خسته نباشید به دست‌اندرکاران امر انتخابات در ستاد وزارت کشور حاضر شده است.(اینجا)

اما چهره‌های مطرحی همچون محمد غرضی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز درستاد وزارت کشور حاضر شدند. وی که برای ثبت‌‌نام در دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به ستاد وزارت کشور آمده‌ بود، پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران گفت که کاندیدای نسل جوان است و چون فقیه متجزی هستم، ان‌شاءالله در انتخابات خبرگان به مشکلی برنخواهد خورد.

از دیگر چهره‌هایی که امروز برای ثبت‌نام در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی آمده بودند می‌توان به فاطمه واعظ جوادی معاون احمدی نژاد در دولت نهم اشاره کرد که به طور مستقل در انتخابات پیش‌رو حاضر خواهد شد.

یوناتن بت کلیا نماینده فعلی آشوری‌ها و علیرضا دهقان گزارشگر ورزشی سابق صداوسیما و نماینده دوره هشتم مجلس نیز امروز به خیابان فاطمی آمده و برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس ثبت‌نام کردند.در این بین داوطلب هم بود که می‌خواست «شبه علی مطهری» باشد. 

هرچند که از چهره‌های شاخص اصولگرا امروز در اطراف خیابان فاطمی خبری نبود، اما 4 اصلاح‌طلب به ستاد وزارت کشور آمدند. هادی غفاری عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز امروز برای حضور در انتخابات مجلس دهم اعلام آمادگی کرد اما به دلیل نقص در مدارک موفق به ثبت ‌نام نشد تا در فرصت دیگری برای تکمیل پرونده به ستاد وزارت کشور بیاید.

اما سه عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی همراه با یکدیگر در ستاد وزارت کشور حاضر شدند. الیاس حضرتی مدیر مسئول روزنامه اعتماد، محمد وکیلی مدیر مسئول روزنامه ابتکار و جواد اطلاعت سه چهره اصلاح‌طلب بودند که با ثبت‌نام در این انتخابات آمادگی خود را برای حضور در مهم‌ترین رقابت سیاسی سال جاری اعلام کردند.(اینجا)

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 490813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =