چهارمین روز ثبت نام داوطلبان عضویت در مجلس برگان رهبری شلوغ تر از روزهای پیش از آن بود. امروز تعداد بیشتری از اعضای فعلی مجلس خبرگان رهبری، برای مجلس بعدی اعلام کاندیداتوری کردند.

به گزارش خبرآنلاین، ثبت نام نامزدهای رقابت برای مجلس خبرگان رهبری از روز پنجشنبه شروع شده و در سه روز ابتدایی 147 نفر ثبت نام کردند که امروز 88 نفر به این تعداد اضافه شد و تعداد داوطلبین انتخابات خبرگان به 235 نفر رسید. از این تعداد تنها چهار نفر زن هستند. مسن‌ترین کاندید 92ساله و جوانترین‌ها، جوان‌های 27 ساله هستند.

حضور پررونق بزرگان

امروز چهره‌های سرشناس زیادی برای کاندیداتوری در پنجمین دوره مجلس خبرگان اقدام کردند. آیات احمد جنتی، محمد یزدی،  باقری کنی، حسن ممدوحی، مرتضی مقتدایی، طاهری خرم آبادی، قربانعلی دری نجف آبادی، حسن عالمی، ری شهری، سیدمحمد واعظ موسوی و علی ملکوتی و حجج الاسلام سید ابراهیم رئیسی، محمدعلي سيف، سید علی طاهری سید حسین محمودی و محمد رحمتی، احمد مبلغی، علیرضا فلاحت‌منش از جمله کسانی هستند که امروز نامشان به داوطلبین نامزدی در انتخابات خبرگان اضافه شد.

آیت الله سیدعلی طاهری، نماینده فعلی استان ایلام در مجلس خبرگان نخستین فردی که در چهارمین روز ثبت‌نام این دوره از انتخابات به ستاد انتخابات وزارت کشور مراجعه کرد. او از حوزه انتخابیه استان لرستان داوطلب شرکت در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری شده است. حجت الاسلام احمد مبلغی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی نيز با حضور در فرمانداری قم، داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان لرستان شد.

ثبت نام دبیر شورای نگهبان را محمدرضا میرشمسی انجام داد. جنتی از حوزه تهران کاندیدا شده است(اینجا). رئیس مجلس خبرگان رهبری نیز کاندیداتوری خود در پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه تهران را رسما ثبت کرد. حجت الاسلام حمزه قربانی به نیابت از آیت الله یزدی دبیر کل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و رئیس مجلس خبرگان رهبری، عصر امروز با حضور در فرمانداری قم، اقدامات ثبت نام کاندیداتوری یزدی از حوزه انتخابیه استان تهران را انجام داد. آیت الله باقری کنی نماینده دوره‌های مختلف مجلس خبرگان رهبری نيز نماينده خود را براي ثبت نام به وزارت کشور فرستاد تا بار ديگر از حوزه انتخابيه تهران، نامزد حضور در انتخابات خبرگان شود. (اینجا)

آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی دیگر داوطلب کاندیداتوری در تهران است. البته در خبرها درج شد که او از استان مرکزی ثبت نام کرده اما محمد دری‌نجف‌آبادی فرزند او در این باره به خبرآنلاین توضیح داد: باتوجه به اینکه از سال 88 به این سو آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی به نمایندگی ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک منصوب شده برخی گمان کرده‌اند که ایشان از همین حوزه برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان اقدام خواهد کرد حال آنکه پدرم هم‌اکنون نماینده فعلی مردم تهران در انتخابات مجلس خبرگان است و قصد دارد در انتخابات پیش‌روی مجلس خبرگان نیز از حوزه انتخابیه تهران نامزد شود (اینجا). آیت الله ری شهری و حجت‌الاسلام سید حسین محمودی نیز امروز از حوزه انتخابیه تهران برای انتخابات خبرگان، ثبت نام کردند.

آیت الله حسن عالمی، عضو کنوني مجلس خبرگان نيز بار ديگر از حوزه انتخابيه خراسان رضوی اعلام نامزدي کرد.

حجت الاسلام محمدعلي سيف نيز از حوزه گيلان نامزد شد و خودش را نامزد مستقل معرفي کرد. حجت‌الاسلام علیرضا فلاحت‌منش رقیب او در گیلان است که او هم امروز ثبت نام کرده است.

همچنین آیت الله علی ملکوتی، حجت‌الاسلام  محمد رحمتی و آیت الله سیدمحمد واعظ موسوی، عضو کنوني مجلس خبرگان برای حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی اعلام کاندیداتوری کردند.

حجت الاسلام علی اکبر زمردین با حضور در ستاد انتخابات کشور به عنوان نخستین داوطلب همزمان در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرد. وی از حوزه انتخابیه فارس قصد شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را دارد.

آیت الله حسن ممدوحی برای حوزه انتخابیه استان کرمانشاه داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری شد. وی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در دوره چهارم و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است.

نماینده آیت‌الله مرتضی مقتدایی نیز با حضور در فرمانداری قم، وی را برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرد. وی مدیر شورای عالی حوزه علمیه قم، استاد درس خارج حوزه علمیه، عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است و پیش از این ریاست دیوانعالی کشور و دادستانی کل کشور را عهده دار بوده است. آیت الله مقتدایی داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از استان اصفهان است که ثبت‌نام خود را در قم انجام داد.

پدیده انتخابات

محمد غرضی را پدیده انتخابات 92 می‌دانستند و حالا ظاهرا قرار است همین نقش را در سال 94 هم بازی کند. او برای هر دو انتخابات مجلس و خبرگان رهبری ثبت نام کرده و معتقد است که برای هر دو انتخابات تایید صلاحیت می شود. غرضی خود را کاندیدای نسل جوان معرفی می‌کند (اینجا).

ثبت نام 27 ساله‌ها

ظهر امروز خبر رسید که پنجمین داوطلب 27 ساله نیز برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کرد. حجت‌الاسلام رضا بیگلدی می خواهد از حوزه انتخابیه تهران کاندیدا شود.

دقایقی از ثبت نام بیگدلی نگذشته بود که خبر بعدی از ثبت نام یک خانم 27 ساله برای کاندیداتوری مجلس خبرگان حکایت داشت. رخسانه سراهی دختر جوانی است که با مدرک دکترای زبان عرب بعد از ظهر امروز با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور کاندیداتوری خود را برای انتخابات مجلس خبرگان اعلام کرد. این کاندیدای جوان که عنوان پژوهشگر و مقاله‌نویس برتر را نیز با خود یدک می‌کشد، ابراز امیدواری کرد به‌دلیل داشتن اطلاعات مناسب در زمینه فقه و حقوق در آزمون شورای نگهبان نمره حد نصاب را کسب کند. رخسانه سراهی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا مستقلاً در انتخابات شرکت می‌کند؟، علاقمندی خود را برای حضور در لیست اصلاح‌طلبان اعلام کرد.

کاندیداتوری خانوادگی

حجت الاسلام احمد مؤمن فرزند عضو فقهای شورای نگهبان به جمع کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری اضافه شد. محمود خسرو انجم‌٬ داماد خانواده آیت‌الله محمد مؤمن عضو فقهای شورای نگهبان، که روز گذشته با حضور در فرمانداری قم، به نیابت از پدر زنش، ثبت نام وی در انتخابات خبرگان از حوزه استان قم را انجام داده بود، امروز نیز به فرمانداری قم مراجعه کرد تا برادر زن خود را ثبت نام کند. احمد مؤمن می‌خواهد از حوزه استان مرکزی کاندیدا شود. آیت‌الله علی مؤمن برادر کوچکتر آیت الله محمد مؤمن نیز روز گذشته با حضور در فرمانداری قم برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه استان تهران ثبت نام کرد. بنابراین، تا کنون سه نفر از خانواده آیت‌‌الله مؤمن در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در سه استان مختلف کشور، کاندیدا شده‌اند.

بیشترین ثبت‌نام‌ها در تهران

ظهر امروز حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور گفت: بیشترین ثبت نام‌ها هم برای مجلس خبرگان و هم برای مجلس در حوزه انتخابیه تهران انجام شده است (اینجا) و در ساعت پایانی ثبت نام امروز عیسی فرهادی، فرماندار تهران از فرماندار تهران نیز از ثبت‌نام ۲۳۰ کاندیدای مجلس و ۴۴ کاندیدای خبرگان در حوزه‌های انتخابیه تهران خبر داد (اینجا).

29213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 490773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    10 0
    ببخشید، به کاندیداها پولی چیزی میدن که اینهمه صف بستن واسه کاندیداتوری؟