تسنیم نوشت: رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۱۶۰۹ داوطلب در انتخابات مجلس شورای اسلامی و ۲۳۵ داوطلب در انتخابات مجلس خبرگان تا ساعت ۱۶ امروز ثبت‌نام کرده‌اند.

محمدحسین مقیمی با حضور در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران از ثبت‌نام 1609 داوطلب در سراسر کشور برای دهمین دوه انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: حدود 83 نفر از این تعداد خانم هستند.

وی افزود: 235 داوطلب نیز برای انتخابات مجلس خبرگان ثبت‌نام کرده‌اند که تنها 4 نفر از کاندیداهای ثبت‌نام شده برای مجلس خبرگان خانم هستند.

فرماندار تهران نیز از ثبت‌نام ۲۳۰ کاندیدای مجلس و ۴۴ کاندیدای خبرگان در حوزه‌های انتخابیه تهران خبر داد.

عیسی فرهادی عصر امروز با حضور در فرمانداری تهران و در جمع خبرنگاران آخرین آمار ثبت‌نام کنندگان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را تشریح کرد.

فرهادی اظهار داشت: امروز دومین روز ثبت‌نام مجلس شورای اسلامی است و در این دو روز تا این لحظه که پایان روز دوم است 230 نفر تاکنون کاندیدای مجلس شدند که از این تعداد 18 نفر خانم بودند.

وی ادامه داد: از 230 نفر کاندیدای مجلس تعداد 26 نفر مدرک دکترا، 88 نفر مدرک فوق‌لیسانس، 3 نفر مدرک لیسانس، و یک نفر مدرک فوق‌دیپلم دارند.

فرماندار تهران افزود: تعداد کاندیداهای خبرگان رهبری که امروز روز چهارم ثبت نام است در حوزه استان تهران 44 نفر بوده که ثبت‌نام آنها انجام گرفته است.

فرهادی گفت: ثبت نام انتخابات مجلس خبرگان رهبری تا پایان وقت اداری چهارشنبه و ثبت‌نام نامزدهای مجلس شورای اسلامی تا پایان وقت اداری جمعه طول خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا فرمانداری پایگاهی را برای ثبت‌نام نمایندگان مجلس در مجلس مستقر می‌کند، گفت: خیر. ثبت‌نام‌ها فقط در وزارت کشور و فرمانداری مراکز حوزه‌های انتخابیه انجام می‌شود. در حوزه انتخابیه تهران افراد باید در فرمانداری تهران یا وزارت کشور یا مرکز حوزه انتخابیه ثبت‌نام کنند و غیر از این مراکز امکان ثبت‌نام در جای دیگر وجود ندارد.

وی درباه بحث انتقال حوزه انتخابیه داوطلبین یادآور شد: داوطلبان می‌توانند براساس قوانین در زمان مشخص حوزه‌های انتخابیه خود را تغییر دهند.

29213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 490751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =