ایسنا نوشت: مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران گفت: با هدف محدودیت تردد و کاهش حجم ترافیک که دلیل اصلی آلودگی بیش از حد هوای کلانشهر تهران می‌باشد، ازروز سه شنبه اول دی ماه جریمه ورود به این محدوده توسط سیستم‌های هوشمند ثبت و برای متخلفان جریمه صادر خواهد شد.

وزیری با بیان اینکه 176 سامانه نظارتی در مبادی ورودی طرح زوج و فرد و محدوده داخلی آن نصب شده است، ادامه داد: سامانه‌ هوشمند کنترل محدوه طرح زوج و فرد از ابزاری اتوماتیک برای تشخصیص متن پلاک خودروکه معروف به سیستم های ANPR است استفاده می کنند و مبتنی برتکنولوژی پردازش تصویر و رادار می باشند. این سامانه یازده منطقه شهرداری از کلانشهر تهران را تحت پوشش قرار داده است.

به گفته وی، از فروردین ماه سال جاری کلیه تخلفات به صورت ارشادی بوده، اما با هماهنگی های انجام شده با پلیس راهور این جرایم ازروز سه شنبه اول دی ماه به صورت قطعی خواهد بود و از طرق پیامک به متخلفین اعلام خواهد شد.

وزیری اظهارکرد: این محدوده از شمال بزرگراه رسالت، از شرق بزرگراه امام علی (ع)، از جنوب بزرگراه بعثت و از غرب بزرگراه های شهید نواب و شهید چمران تشکیل شده است و ورود به این محدوده باسیستم های فوق کنترل می شود. در این طرح علاوه بر معابر مرزی ورودی، سطح داخلی و معابر آن نیز کنترل و تخلفات تردد در آن ثبت می گردد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 490731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ويژويژي DE ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    5 3
    آيا خروج إز طرح جريمه داره ؟ اگه جواب مثبته كساني كه منزلشون داخل طرحه گناهشون چيه ؟
  • بی نام EU ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    6 0
    خجالت بکشید از سرکار گذاشتن مردم در این چند ماه.
  • پای ثابت IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    3 2
    اول هر ماه همین جملات شنیده میشه و بیچاره من که خونم توی طرح زوج و فرد افتاده شبا باید 2 ساعت بشینم تو ماشین طرح تموم بشه بتونم ماشینمو ببرم پارکینگ خونم بذارم. و این حق الناس رو نمیبخشم
  • سهیل IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
    1 0
    تکلیف کسایی که خونشون داخل طرحه و محل رفت و آمد روزمره خارج شهر چی میشه؟ یا روزی 2 ساعت رفت دو ساعت برگشت معطل حمل و نقل عمومی ای که نیست بشن یا روزی خدا تومن جریمه بدن؟ این پولا حروم نیست؟ دزدی شاخ و دم نداره که
  • فلک زده A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    0 0
    مگر قبلاً جریمه نداشته؟ پس ما سر کار بودیم؟ آخه این چه وضعیه؟ بعد این ماشین‌ها که از خط ویژه اتوبوس رفت و آمد می‌کنند و پلیسم کارشون نداره چیند؟ آقا چه خبره؟ این موتوری‌ها توی خط ویژه و پیاده رو چی میگند؟ اینجا کجاست؟
  • رضا رضایی FI ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    1 1
    آیا فردا سه شنبه 8 دیماه 1394 طرح ترافیک اجرا می گردد؟
  • مجتبی A1 ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
    3 0
    خب اینکه نشد کار ما داریم بخاطر همین ماشین کلی پول مالیات، عوارض و بیمه میدیم اگه قرار باشه یک روز در میان این ماشین رو بیرون بیاریم پس لطف کنن مسئولین این هزینه هارو هم نصف کنن.