غرضی باتوجه به حضورش در جلسات خارج فقه امام خمینی (ره) در نجف خود را فقیه مجزا خواند و اعلام کرد که تمام سخنانش فقیهانه است.

به گزارش خبرآنلاین،  محمد غرضی پس از ثبت‌‌نام در انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این پرسش که آیا می‌تواند کاندید خبرگان شود؟، گفت:‌ از خبرگان سوال کردم که چه کسی می تواند کاندید شود که آنها گفتند هر کسی که در آزمون قبول شود، می‌تواند نامزد خبرگان شود.

وی افزود: بیش از 60 سال در فقه کار کردم و همانطور که انقلاب اسلامی براساس فقه بود، بنده‌ هم در طول زندگی تمام اقدامات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و نظامی خودم را بر مبنای فقه انجام دادم و فکر میکنم امتحان دادن موضوعی که بر روی آن کار کردم خوب است.

غرضی در پاسخ به این پرسش که اگر احراز صلاحیت نشود چه کاری خواهد کرد، گفت: شورای نگهبان است که باید ما را انتخاب نکند نه اینکه ما شورای نگهبان را انتخاب کنیم. عظمت کشور به یمن جمهوری اسلامی است و نظام اسلامی از اشخاص فاصله داشته و شورای نگهبان از آن پاسداری می‌کند.

این نامزد انتخابات خبرگان رهبری در مورد دیدگاهی درباره نظارت خبرگان اظهارکرد: گفت: اینکه مدیریت در کشور چند گانه شود مورد قبول هیچ سیاست‌گذاری نیست. در دنیا وقتی مدیری مسئویت می پذیرد براساس قانون باید عمل کند. رهبری بر مبنای فقه اسلامی عمل می کند. اگر کسی بخواهد بر عملکرد او نظارت کند آن افراد فقها هستند اما خبرگان این ماموریت را دارند که اداره وضع کشور را بررسی کنند. خبرگان اگر بخواهند حواسشان را متوجه عملکرد رهبری کنند، مسئولیت از رهبری رفع می‌شود در حالیکه خبرگان باید حواسشان به اداره کشور باشد.

وی به حضور خود در جلسات خارج فقه حضرت امام(ره) اشاره کرد و گفت: من درس‌های خارج فقه امام (ره) را در نجف بوده ام و الان خودم را فقیه متجزی می‌دانم و تمام سخنان من فقیهانه است.

غرضی در مورد شعارهای انتخاباتی خود در انتخابات پیش‌رو نیز گفت: دو شعار انتخاباتی دارم که یکی توسعه جمهوریت که سعی می کنم که دولت و مجلس را قانع کنم تا استاندارها را مردم انتخاب کنند و دوم؛ توسعه اقتصادی و کاهش تورم است. دولت باید به اندازه درآمدش هزینه کند وگرنه به سرنوشت دولت‌های قبل دچار می‌شود. در این شرایط تورم و رانت ایجاد می‌شود که برخلاف فقه است.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 490722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    1 11
    جناب غرضی... به واقه همینطور است که می فرمائید یعنی حقیقتا حضرتعالی در مقابل خیلی از بزرگوارانی که بنده نیز با آنان آشنائی دارم فقیهی مجزا هستید اما از آن بعد که برای ورود به مجلس خبرگان تنها اجتهاد فقهی کافی نیست و شما با توجه به تحصیلات و تخصص و تجربه در دولتمردی و نماینگی در مجلس شورای اسلامی به عقیده بند اصلح بر خیلی از نمایندگان کنونی و بسیار محترم در مجلس خبرگان هستید ، صلاحیت بیشتری برای احراز کرسی در مجلس خبرگان دارید .