۰ نفر
۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴

ایسنا نوشت: یک فرمانده ارتش فیلیپین اعلام کرد، عملیات یک هفته‌ای ضدتروریسم نظامیان این کشور در مناطق جنوبی موجب کشته شدن 26 شبه‌نظامی ابوسیاف و سه سرباز فیلیپینی شده و در پایان این عملیات یک کمپ آموزشی شبه‌نظامیان در جنگل تصرف شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، سرهنگ رولاندو جوزلیتو بائوتیستا، فرمانده ارشد ارتش فیلیپین گفت، نظامیان این کشور در حال بررسی برخی گزارش‌ها هستند که نشان می‌دهد یک شبه‌نظامی سرشناس مالزیایی به نام ابو انس احتمالا در عملیات یک هفته‌ای ارتش فیلیپین که امروز(یکشنبه) در استان باسیلان این کشور خاتمه یافت، کشته شده است.

بائوتیستا اظهار کرد، نیروهای دولتی فیلیپین امروز در حال بازرسی کمپ تصرف شده گروه شبه‌نظامی ابوسیاف در منطقه جنگی البرکه در استان باسیلان بودند که یکی از پنج بمب کار گذاشته شده در اطراف این کمپ منفجر شده و باعث زخمی شدن 12 سرباز شد. به گفته این مقام ارشد ارتش اندونزی این کمپ برای بیش از 200 نفر ظرفیت داشته است.

با وجود آن که ارتش فیلیپین در عملیاتهایی که علیه گروه شبه‌نظامی ابوسیاف انجام داد تا حد زیادی این گروه را تضعیف کرده اما همچنان ابوسیاف یک تهدید جدی امنیتی در این کشور تلقی می شود.

5050

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 490711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =