وزیر دفاع عراق ضمن تاکید بر اینکه ارتش این کشور دستاوردهای بزرگی را محقق کرده، گفت: ارتش عراق هرگز از بین نخواهد رفت و در سال آتی میلادی تمامی خاک عراق را آزاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: ما برخی نیروهای ارشد بسیج عشایری را در زمره افسرانی قرار داده‌ایم که وظیف آموزش نیروهای مردمی و آماده کردن آن‌ها برای آزادسازی خاک عراق را برعهده خواهند داشت.

وی گفت: ارتش کنترل محور شمالی شهر رمادی را در دست گرفته اما متأسفانه پوشش دهی رسانه‌ای در سطح مطلوب نبود. ارتش دستاوردهای بزرگی را محقق کرده و هرگز از بین نخواهد رفت. در سال آتی میلادی ارتش تمامی خاک عراق را آزاد می‌کند.

خالد العبیدی گفت: ما به دلیل کمبود نیروی زمینی از نیروهای مردمی کمک گرفتیم و پادگان‌ها و مقرهای آموزشی برای آن‌ها تاسیس کردیم.

وزیر دفاع عراق همچنین ضمن تاکید بر اینکه عاملان سقوط شهر رمادی مجازات خواهند شد، از تشکیل کمیته تحقیقات درباره حادثه کشته شدن سربازان عراقی در عملیات ائتلاف ضد داعش خبر داد.

وی از سوی دیگر نقش پیش مرگ‌ها در عملیات آزادسازی موصل را مهم دانست و گفت که این نیروها بخشی از ارتش عراق هستند.

نیروهای عراقی اخیرا عملیات خود را برای آزادسازی شهر رمادی جدی کرده‌ و توانسته‌اند کنترل بخش اعظم این شهر را در دست بگیرند. به گفته راجح برکات، عضو شورای استانداری الانبار عراق ارتش تاکنون 60 درصد رمادی را آزاد کرده است.

 

از سوی دیگر احمد الجروان، رئیس پارلمان عربی در سفر به عراق با حیدر العبادی، نخست وزیر این کشور دیدار و ابراز امیدواری کرد که صلح و ثبات در این کشور برقرار شود.

وی تاکید کرد که باید عراق رهبری هرگونه تلاش مشترک عربی را برعهده بگیرد.

الجروان همچنین بر حمایت پارلمان عربی از اصلاحات العبادی و تلاش دولت عراق برای مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

العبادی نیز تاکید کرد: چالش تروریسم خطرناک است و جهان عرب و منطقه را تهدید می‌کند. همگان باید این خطر را دریابند و برای ریشه کن کردن افکار تندرو تلاش کنند.

5050
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 490562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    1 0
    حاج اقا رضایی هم 10 سال پیش میگفت اقتصاد ایران مشکل اساسی دارد و 100 سال درمانش زمان میخواهد و الان هم باز هم میگوید 100 سال و لازم است بگوید 90 سال که مثل گفته های وزیر دفاع عراق شده.