دولت امارات اخیرا حدود سیصد مزدور کلمبیایی را برای جنگ در یمن به نیابت از نیروهای موسوم به ائتلاف خلیج فارس به این کشور (یمن) اعزام کرده است.

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا وسیما به نقل از پایگاه اینترنتی «اذاعه النور» (رادیو النور)، دو افسر سابق امنیتی و یک کارشناس امنیتی تصریح کردند : دولت امارات اخیرا حدود سیصد مزدور کلمبیایی را برای جنگ در یمن به نیابت از نیروهای ائتلاف خلیج فارس به این کشور (یمن) اعزام کرده است.
به نوشته این پایگاه، این منابع که نخواستند هویت شان فاش شود، اعلام کردند: تجربه کلمبیا در مبارزه با شبه نظامیان چپ گرا وقاچاقچیان مواد مخدر، امارات را بر آن داشته که از این نیروها با توجه به کم بودن تجربه ارتش این کشور، بهره بگیرد.
بر پایه این گزارش، یکی از افسران سابق ارتش کلمبیا می‌گوید: سربازان کلمبیایی به علت آموزش‌ هایی که برای مقابله با شبه نظامیان دیده‌اند، به داشتن مهارت های جنگندگی بالا مشهور هستند همچنین آنها تجربه سال‌ها جنگ دارند.
بنابراین گزارش، افسر مذکور چهل وهشت ساله که در اواخر دهه نود میلادی ارتش کلمبیا را ترک کرد، در شرکت «بلک واتر» کار می کرده است؛ شرکتی که سر و صدای زیادی به راه انداخته و اسم خود را به «آکادمی» تغییر داده است.
وی در سال دوهزار و چهار که دوره اوج جذب کلمبیایی‌ها برای جنگ در عراق بود، به این شرکت پیوست و پس از آن در افغانستان، امارات، قطر و جیبوتی کار کرده است.
وی گفت: «در مجموع هزار و پانصد کلمبیایی، هزار پرویی، پانصد شیلیایی و دویست و پنجاه السالوادوری در بین سال‌های دو هزار و چهار تا دو هزار و شش، با شرکت بلک واتر در عراق قرارداد داشتند.
این افسر در ادامه افزود: تقریبا از سال دو هزار و ده، امارات جذب نیروهای کلمبیایی را برای ایجاد یک ارتش خصوصی در پایگاهی بیابانی موسوم به شهر نظامی «زاید» آغاز کرد. این نیروهای کلمبیایی با عنوان فرماندهای نیروهای ویژه و یا خلبان‌ بالگردهای در این شرکت،ماهانه حدود سه هزار و سیصد دلار حقوق دریافت می‌کنند که پنج برابر کمتر از قرارداد مشابه پیمانکاران آمریکایی‌ است اما بر اساس استانداردهای کلمبیا، خود یک ثروت وسرمایه محسوب می‌شود.
این منبع گفت، حدود یک ماه پیش، 300 تن از کلمبیایی که تاکنون امارات آنها را جذب کرده است،تصمیم گرفتند «به صورت داوطلبانه» به عنوان مزدور وارد جنگ در جنوب یمن شوند که در بندر عدن مستقر شدند. این موضوع پس از آن بود که سی سرباز اماراتی در یمن در حمله موشکی به پایگاهشان در مارب کشته شدند.
5050

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 490558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
    0 0
    همونام اخرش میریزن تو امارات و غارت میکنن , و مکرو مکرالله