ایسنا نوشت: سخنگوی ارتش نیجریه اعلام کرد، حکم اعدام 66 سرباز نافرمان به دلیل عدم م رویارویی با شبه نظامیان بوکوحرام به 10 سال حبس تبدیل شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ثنی عثمان، سخنگوی ارتش نیجریه در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ حکم اعدام این 66 سرباز ارتش توسط جوخه آتش در ژانویه و مارس 2015 و توسط دادگاه‌های مختلف نظامی به آنها ابلاغ شد اما این حکم به 10 سال حبس برای هرکدام از این سربازان نافرمان تبدیل شد.

وی ادامه داد، 71 سرباز به اتهامات مختلف دستگیر شده‌اند که شامل توطئه مجرمانه و توطئه برای طغیان و نافرمانی سایر سربازان است. از این تعداد،‌66 تن گناهکار شناخته شده و به سرکشی از دستورات مافوق و اعدام محکوم شدند. پنج تن دیگر نیز از خدمت عزل شده و یکی هم به 28 روز زندان با اعمال شاقه محکوم شد.

در دوران ریاست جمهوری گودلاک جاناتان بوکوحرام قلمروهای زیادی از شمال شرق نیجریه را تحت تصرف خود در آورد اما سربازان این کشور از مقابله با این گروه شبه نظامی سرباز زدند و حتی پیش از حملات فرار کردند. سربازان مکررا از فقدان سلاح و تجهیزات برای مقابله با شبه نظامیان بوکوحرام شکایت داشتند.

مشاور سابق امنیت ملی و سایر اشخاص ارشد در دولت سابق نیجریه همچنان مظنونان اصلی پرونده هستند و جزو کسانی هستند که به سوءمدیریت منابع مالی نیز متهم هستند.

5050

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 490534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
    0 0
    خوب شد نکشتند همون حبس کافی است . خشونت را بیشتر نکنید