واحد مرکزی خبر نوشت: نخست وزیر ترکیه روز شنبه اعلام کرد کشورش برای گفتگو با روسیه به منظور حل بحران میان دو کشور آماده است.

احمد داود اوغلو از تحریم های اقتصادی یکجانبه روسیه و رویکرد اخیر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور علیه ترکیه انتقاد کرد و گفت آنکارا برای گفتگو با مسکو و تبادل نظر درباره موضوعات پیش آمده آماده است. 
وی در عین حال خاطر نشان کرد هرگز اجازه نخواهیم داد روسیه چیزی را به ما دیکته کند و در حالی که ترکیه برای حل بحران سیاسی با روسیه تلاش می کند نباید اجازه دهیم تحریم های اقتصادی مناسبات دو کشور را تحت الشعاع قرار دهد.
احمد داود اوغلو در بحبوحه بحران با روسیه اعلام کرد قصد دارد به اوکراین سفر و از پترو پوروشنکو رئیس جمهور این کشور برای سفر به ترکیه دعوت کند.
وی با اشاره به اینکه در این سفر درباره تاتارهای کریمه نیز گفتگو خواهد شد افزود ترکیه اقدام روسیه را در الحاق کریمه به خاک این کشور به رسمیت نشناخته است و نخواهد شناخت.
کریمه به دنبال همه پرسی که سال 2014 برگزار شد ضمیمه خاک روسیه شد و جامعه بین الملل و دولت اوکراین این اقدام را محکوم کردند. 
داود اوغلو در ارتباط با استقرار نیروهای ترکیه در شمال عراق نیز گفت آنکارا به حمایت از نیروهای پیشمرگه تا زمان خروج داعش از موصل همچنان ادامه خواهد داد. 
وی درباره سوریه اعلام کرد حل و فصل بحران سوریه زمانی ممکن خواهد شد که بشار اسد از قدرت کنار رود. 
به گزارش خبرگزاری آناتولی از استانبول ، به دنبال سرنگونی یک فروند جنگنده روسیه در مرز ترکیه و سوریه ، روسیه تحریم هایی را علیه ترکیه اعمال کرد که ممنوعیت واردات مواد غذایی از جمله آنهاست. 
رئیس جمهور روسیه هفته گذشته در کنفرانسی خبری اعلام کرد احتمال نمی رود مناسبات دو کشور بهبود یابد و دولت ترکیه را به همکاری با داعش در قاچاق نفت سوریه متهم کرد.
5050

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 490512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    16 7
    ببین ترکیه چه قد قوی شد که اینجوری جلو روسیه واستاده. 50 درصدش به خاطر مردم پر تلاشش هستش.
  • سلام A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    3 17
    بله از صهیونیست ها خط و دیکته بگیرید.
  • بی نام A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    7 11
    بدون اجازه دیکته می کنه
  • بی نام A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
    0 0
    اقای بی نام سخت شده که اسرائیل راحت میاد میزنه و میره.و قنطاری رو میکشه.برادر من روسیه فقط داره کشور ما رو میچاپه و کشوری مثل ترکیه بر عکس جنساشو اونجا اب میکنه و پولشو میگیره و جلوش با قدرت وایساده و هیچ کاری نتونستن بکنن.در حالی که ترکیه ابروشونو برد تو دنیا.