پیشنهاد اصلاح سن بازنشستگی در برنامه ششم داده شد

امکان تغییر سن بازنشستگی در برنامه ششم وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاربری نوشته است:" آیا قرار است که سن بازنشستگی تغییر کند در این صورت سن 50 سالگی برای بازنشستگی هم تغییر می کند؟"
در همین رابطه روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری پاسخ داد:" پیشنهاد اصلاح سن بازنشستگی در برنامه ششم داده شده است چون در حال حاضر میانگین سن بازنشستگی 51.5 سال است که در صورت تصویب، این رقم به تدریج افزایش می یاید.
طبق این پیشنهاد در طول برنامه پنج ساله ششم، سالانه باید شش ماه به سابقه خدمت و سن بازنشستگی اضافه شود و چون حقوق بازنشستگی بر اساس دو سال آخر خدمت محاسبه می‌شود پیشنهاد داده شده تا به طور آزمایشی میانگین سن خدمت برای احتساب حقوق بازنشستگی با مبنای پنج سال انجام شود، البته حقوق تغییر چندانی نمی‌کند زیرا ضریب سال خدمت هم مدنظر است.
شاغلان تحت پوشش صندوق، کارکنان دستگاه‌های اجرایی هستند و مبنای کسر و کسورات آنها و دریافت حقوقشان با یکدیگر متفاوت است. در برخی از دستگاه‌ها ساز و کارهایی وجود دارد که این افزایش ناگهانی حقوق در دو سال آخر خدمت اتفاق می‌افتد و حتی ممکن است 40 درصد هم حقوق بازنشستگان را افزایش دهد.

23232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 490451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان از خراسان شمالی IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    16 0
    ....در حال حاضر سن بازنشستگی در دنیا برای زنان 60 و برای مردان 68 سال است اما این رقم در کشور ما به طور میانگین 51.5 سال است که باید اصلاح شود....بابا چرا دولت همیشه چیزی رو که به نفع خودشه رو با دنیا مقایسه میکنه مثل سن بازنشستگی و قیمت بنزین و .. اما سطح درآمد و رفاه و زندگی و شادابی مردم رو با مردم دنیا مقایسه نمیکنند چرا نمیگن یه ایرانی بعد ساعت کار هم باید بره بیرون کار کنه و زودتر از نظر جسمی و روحی فرسوده میشه حالا بیاد با این وضعیتها تا سن 68 سالگی هم کارکنه
  • بی نام A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    63 1
    الان خودتون متوجه شدید چی گفتید ؟
  • منصور منصوری A1 ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    5 0
    با سلام خواهشمند است به اطلاع آقای نوبخت برسانید که با تأخیر انداختن بازنشستگی کارمندان دولت کسری منابع سازمان بازنشستگی تأمین نمی شود. در هرحال نباید خدمت کارمندان دولت بیش از سی سال باشد زیرا کارمندان دارای خدمت بیش از سی سال کسور بازنشستگی پرداخت نمی نمایند و هر سال 2.5 درصد حقوق اضافه می گیرند که این امر باعث کسری منابع سازمان بازنشستگی می شود . محاسبه حقوق بازنشستگی براساس میانگین 5 سال آخر خدمت ، دریافتی بازنشستگان را به میزان 500 هزارتومان نسبت بازنشستگان در سال 1394 را کاهش میدهد و این خلاف عدالت است. نباید رفاه بازنشستگان کاهش یابد. کارمندان دولت با افزایش خدمت بیش از سی سال مخالف می باشند .
  • بی نام A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    7 0
    ما تنها یک خواهش از مسئولین سازمان بازنشستگی داریم لطفا ما کارکنان را با دیگر کشورها مفایسه نکنید چون سطح رفاهیات آنان با ما بسیار مفتاوت است این نوع مقایسه ها برای جامعه کارمندی قابل قبول نیست