ایسنا نوشت: دبیر ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: تاکنون 897 داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی و 153 داوطلب مجلس خبرگان ثبت‌نام کرده‌اند که از میان آنها 41 خانم برای مجلس شورای اسلامی و 2 خانم برای مجلس خبرگان اعلام آمادگی کرده‌اند.

علی پورعلی‌مطلق، اظهار کرد: از 897 داوطلب نمایندگی مجلس، 41 نفر خانم هستند.

دبیر ستاد انتخابات کشور همچنین در ارتباط با داوطلبان مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: برای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری تاکنون 153 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که دو نفر از آنها خانم هستند. این آمار شامل کسانی که هنوز پرونده‌هایشان تکمیل نشده است نیز می‌شود.

گفتنی است که 92 سال سن مسن‌ترین داوطلب و 27 سال سن جوان‌ترین فرد داوطلب این دوره از انتخابات است.

وی در ادامه اظهار کرد: بیشترین ثبت‌نام‌ها نیز مربوط به استان‌های تهران و قم می‌شود.

29 داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان در تهران

علی‌اصغر ناصربخت معاون سیاسی- انتظامی فرمانداری تهران اظهار کرد: در پایان سومین روز از ثبت‌نام داوطلبین کاندیداتوری در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه تهران 29 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که یک نفر از آنها خانم بوده است و 7 نفر از شخصیت‌های شناخته شده به حساب می‌آمدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی طاهری به عنوان اولین کاندیدای روز چهارم ثبت نام مجلس خبرگان با حضور در وزارت کشور جهت کاندیداتوری در این انتخابات از استان لرستان ثبت نام کرد.

همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسین محمودی و محمد رحمتی ازجمله افرادی بودند که در اولین ساعات روز چهارم ثبت نام انتخابات مجلس خبرگان با حضور در وزارت کشور بترتیب برای حوزه انتخابیه تهران و آذربایجان شرقی اعلام کاندیداتوری کردند.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 490440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =