روزنامه جوان با ابراز نگرانی نسبت به استفاده جناح اعتدالگرا و اصلاح طلب از موضوع برجام نوشت: بهره‌برداری از برجام در انتخابات را می‌توان در گفته‌های برخی از مسئولان یا وابستگان به جریان تجدیدنظرطلب هم جست‌وجو کرد.

 علي ميرباقري مشاور ارشد وزارت كشور در گفت‌وگو با آفتاب يزد، درباره انتخابات مجلس دهم مي‌گويد: مخالفان برجام در انتخابات مجلس و در سياست عمومي كشور جرئت عرض‌اندام نخواهند داشت!
وي با اين مقدمه كه «اجراي برجام تصميم سياسي مسئولان نظام بوده است و لازم است تمام گروه‌هاي سياسي و جناح‌ها در راستاي منافع ملي كشور گام بردارند» بدون اشاره به نامه مهم رهبر معظم انقلاب مبني بر نكات مهمي كه دولت در اجراي برجام بايد آنها را لحاظ كرده و رعايت نمايد، گفت: انتظار مي‌رود گروه‌هاي شناسنامه‌دار سياسي در راستاي منافع ملي گام بردارند. اين در حالي است كه وزارت كشور و ساير مقامات دولتي طبق قانون مجري انتخابات بوده و بايد ميان گروه‌ها، جريان‌ها و شخصيت سياسي حاضر در انتخابات بي‌طرف باشند، از ماه‌ها پيش ضرورت اين بي‌طرفي را ناديده گرفته و اقدام به حذف مخالفان خود از گردونه انتخابات كرده‌اند. «مردم‌سالاري» در كنار ساير زنجيره‌اي‌ها هم تلاش مي‌كند با درج مطالبي بهره برداري از برجام را ادامه دهد، اين روزنامه جمله عارف را در يكي از شماره‌هاي خود تيتر مي‌كند و مي‌نويسد: «جرياني از بعد از خرداد 92 با هر اقدامي كه توسط دولت انجام مي‌شود، مخالفت مي‌كند. به‌خصوص در بخش‌هايي از مجلس ديده مي‌شود كه به جاي همكاري با دولت براي پيشبرد اهداف مورد نظر دولت مانع‌تراشي مي‌كنند. به همين دليل اصرار داريم در انتخابات مجلس به‌گونه‌اي عمل كنيم كه تركيب مجلس تغيير كند.»
به هر روي آنچه بايد بر آن تأكيد شود اين است كه همه كساني كه داوطلب نمايندگي پارلمان دهم هستند بايد به اين نكته توجه كنند كه نبايد به برجام شأن انتخاباتي داد، يعني برجام مي‌تواند تبديل به بحث انتخاباتي شود اما نبايد عمل انتخاباتي را به عمل ملي اولويت داد و اگر نقد و تعريفي از برجام صورت مي‌گيرد، نبايد بر پايه تخريب در جهت رقيب‌تراشي انتخاباتي باشد.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 490384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =