واحدمرکزی خبر نوشت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز شنبه اعلام کرد دستگاه های مخفی این کشور در سال 2015 تاکنون 30 حمله تروریستی را خنثی و بیش از 320 جاسوس خارجی را شناسایی کرده اند.


ولادیمیر پوتین در سخنانی در جمع افسران دستگاه های امنیتی گفت: « من اعلام می کنم که امسال با تلاش کارکنان دستگاه های مخفی از بیش از 30 جنایت تروریستی جلوگیری شد .»
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، پوتین گفت: « نیروهای ضد جاسوسی ما مسئولیت بزرگی دارند. امسال آنها بیش از 320 افسر خائن و عامل دستگاه های مخفی خارجی را شناسایی کردند .»
وی که مامور سابق دستگاه مخفی شوروی (‌ کا گ ب ) بود و ریاست دستگاه های مخفی را قبل از رسیدن به قدرت در سال 1999 به
عهده داشت، افزود: « ما تشدید فعالیت برخی کشورها را در روسیه شاهد هستیم .»
در روسیه در ماه های اخیر پرونده های جاسوسی افزایش یافته و اغلب آنها با اوکراین مرتبط است. ارتش اوکراین از آوریل 2014 با شورشیان طرفدار روسیه درگیر است.
به علاوه ولادیمیر پوتین در یک سخنرانی دیگر که در کرملین برگزار شد اعلام کرد ارتش روسیه « تاکنون در سوریه از همه توانایی خود استفاده نکرده است و اگر نیاز باشد منابع دیگری اختصاص خواهد یافت .»
روسیه حملات هوایی در سوریه به مواضع « تروریست ها » را به منظور حمایت از عملیات نظامی رژیم دمشق 30 سپتامبر شروع کرد. مسکو متحد اصلی بشار اسد رئیس جمهور سوریه به حساب می آید.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 490353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =