تسنیم نوشت: وزیر دفاع عربستان سعودی قصد دارد به منظور تصرف بودجه ویژه پرونده مبارزه با تروریسم وزارت کشور عربستان سعودی، این بودجه و پرونده آن را از آن خود سازد.

به گزارش پایگاه خبری الوطن، " مجتهد " تویتر نویس معروف سعودی که به فاش کردن اسرار خاندان حاکم آل سعود معروف شده است، در مطلبی جدید فاش کرد: محمد بن سلمان جانشین ولی‌عهد عربستان سعودی و وزیر دفاع این کشور سعی دارد، به صورت جدی اندیشه خود را مبنی بر به تصرف خود در آوردن بند مربوط به پرونده مبارزه با تروریسم و بودجه اختصاصی آن را از محمد بن نایف ولیعهد عربستان و وزیر کشور سعودی بگیرد، و بودجه و پرونده آن را از آن خود سازد.

مجتهد در این باره می گوید: پرونده مبارزه با تروریسمی که از حدود 10 سال قبل در دست محمد بن نایف ولی‌عهد و وزیر کشور عربستان سعودی قرار دارد، بند مربوط به بودجه ویژه سری هم دارد، که این بودجه رقمی بسیار قابل توجه بوده و کسی نمی تواند، در این باره از محمد بن نایف بخواهد در باره نحوه مصرف و استفاده از این بودجه سوال کند.

بودجه بند سری مبارزه با تروریسم وزارت کشور عربستان سعودی خارج از بودجه سالانه کل کشور تخصیص داده می شود، وزارت کشور عربستان سعودی براساس این بودجه سری 50 میلیون ریال سعودی را برای مسائل داخلی اختصاص داده است، و برای بخش برونمرزی هم 10 میلیون دلار آمریکا به بخش خارج از خاک عربستان سعودی اختصاص یافته است.

وی در این باره افزود: رقم اختصاص یافته از این بودجه برای اقدامات برونمرزی معادل 87 میلیون و 500 هزار ریال سعودی است، یعنی سالانه 32 میلیارد ریال می شود، که همه این رقم به صورت کامل در اختیار محمد بن نایف است، و وی به صورت مطلق حق  دارد، این مبلغ را به هر شیوه ای که خود صلاح بداند، هزینه و خرج کند، و کسی هم نمی تواند در این باره از وی توضیح بخواهد.

" مجتهد " در این باره فاش گرد: این رقم از بودجه سری بخش مبارزه با تروریسم وزارت کشور عربستان سعودی، بمانند بودجه دربار پادشاهی عربستان سعودی است، یعنی کاملا ویژه بوده و کسی نمی تواند در باره نحوه و چگونگی هزینه شدن آن توضیحی یا اطلاعاتی را بخواهد.

وی در این باره افزوده است: با توجه به این مساله که وزارت کشور عربستان سعودی خود بودجه ای مدون و مشخص برای مبارزه با دشمنان نظام معین کرده است، و این بودجه هم برای این امر بسیار کافی است، از این رو محمد بن نایف عملا تنها بخش ناچیزی از این بودجه ویژه را خرج می کند و ما بقی آن را برای خودش نگاه می‌دارد.

وی افزود: اگر این رقم را برای مدت حدود 10 سال هزینه می کردند، اکنون به طور حتم می توان گفت که بن نایف اکنون در این 10 سال می تواند دهها میلیارد یا شاید صدها میلیارد را ذخیره و پس انداز کرده باشد، از این رو می توان گفت محمد بن سلمان به این مبلغ چشم طمع دوخته است.

از این رو مجتهد در این مطالب خود پیش بینی کرده است که به زودی محمد بن سلمان با وارد کردن فشار بر ملک سلمان بن عبدالعزیز یعنی پدرش از او خواهد خواست تا پرونده ویژه مربوط به مبارزه با تروریسم و بودجه مربوط به آن را در پوشش طرح جدید موسوم به تشکیل ائتلاف اسلامی ضد تروریسم به وی واگذار کند، و اگر بن نایف در این باره اعتراضی داشت می تواند سر خود را به دیوار بکوبد.

5050
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 490342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =