۰ نفر
۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵

وزیر دفاع آمریکا کشته شدن شماری از نیروهای عراقی را در جریان حمله ائتلاف بین المللی تحت هدایت آمریکا به جنوب شهر فلوجه، به حیدر العبادی نخست وزیر عراق تسلیت گفت.

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا وسیما به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز، اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا امروز شنبه کشته شدن شماری از نیروهای عراقی را در جریان حمله «غیر عمد» ائتلاف بین المللی تحت هدایت آمریکا به جنوب شهر فلوجه عراق، به حیدر العبادی نخست وزیر عراق تسلیت گفت.
به نوشته این پایگاه، این در حالی است که العبادی، از ائتلاف بین المللی خواست برای تکرار نشدن چنین حوادثی که آن را درناک توصیف کرد، دقت زیادی کنند.
بر پایه این گزارش، دفتر نخست وزیری عراق در بیانیه ای اعلام کرد: «اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا، امروز با حیدر العبادی نخست وزیر گفتگوی تلفنی داشته است».
این بیانیه می افزاید: کارتر در این تماس تلفنی، «مراتب تسلیت خود را به علت از دست رفتن نیروهای عراقی در اقدامی اشتباه» به حیدر العبادی اعلام و از وقوع این حادثه به رغم در نظر گرفتن جوانب احتیاط به منظور جلوگیری از این گونه رویدادها اعلام کرد».
کارتر از «آغاز تحقیقات در زمینه وقوع این حادثه با مشارکت طرف عراقی» خبر داد.
العبادی نیز گفت: «بیانیه ای صادر کردیم که ماجرا را تشریح می کند.. ما با هم برای اجرای تحقیقات در این زمینه تلاش می کنیم و دیگر نباید مثل اینگونه حوادث تکرار شود».
به نوشته السومریه نیوز، ستاد تبلیغات جنگ در عراق روز جمعه اعلام کرده بود هواپیماهای ائتلاف بین المللی یک گروه نظامی عراق را «به اشتباه» هدف حمله قرار دادند. این ستاد افزود: این گروه به سرعت به سمت تشکیلات (گروه تکفیری صهیونیستی ) داعش پیشروی کردند و از مسافت نزدیک با آنان درگیر شدند و همین مساله باعث شد که تشخیص میان دو طرف از هوا دشوار باشد.
5050

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 490334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =