تسنیم نوشت: دولت ترکیه و کشورهای عضو اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند حریم هوایی خود را بر روی هواپیماهای نظامی روسیه ببندند.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، آناتولی کونوالوف معاون فرمانده هواپیمایی دورپرواز نیروی هوافضای روسیه اعلام کرد: اتحادیه اروپا و ترکیه تصمیم گرفته‌اند، حریم هوایی خود را بر روی بمب افکن‌های نظامی راهبردی روسیه مسدود کنند.

وی در این باره افزود: پایگاه هوایی اولنگورسک واقع در شمال روسیه هم اکنون دورترین فرودگاه برای این منظور است، و برای سوخت گیری و استفاده از جنگنده‌ها به منظور انجام عملیات نظامی در سوریه این امر مشکلاتی را به وجود آورده است.

وی افزود: جنگنده‌های روسیه برای سوخت گیری ناگزیر هستند، مراحل سوخت گیری را در آسمان انجام دهند، از این رو اکنون نمی‌توان به صورت مناسبی وظایف خود را به درستی انجام دهیم، و اروپایی‌ها در واقع به اتفاق ترکیه اجازه استفاده از حریم هوایی خود را به جنگنده‌ها و بمب افکن‌های راهبردی روسیه را نمی‌دهند.

آناتولی کونوالوف معاون فرمانده هواپیمایی دورپرواز نیروی هوافضای روسیه افزود: اما با تمام این اوصاف هنوز هم هواپیماهای دور پرواز نیروی هوافضای روسیه قادر به انجام تمام وظایف خود می‌باشند.

گفتنی است روابط روسیه و ترکیه از زمانی که آنکارا اقدام به سرنگونی یک فروند جنگنده نظامی روسیه از نوع سوخی 24 کرده، رو به تیرگی نهاده است، در این حمله جنگنده‌های ترکیه به جنگنده سوخی روسیه یکی از دو خلبان روس کشته شدند و دیگری هم توسط نیروهای هم پیمان روسیه در سوریه زنده نجات یافت.

با این وجود این مقام عالی رتبه روسیه در ادامه تاکید کرد: تا به امروز جنگنده‌ها و بمب افکن‌های راهبردی روسیه موفق شده‌اند 154 سورتی پرواز را از آغاز عملیات روسیه در سوریه انجام دهند.

آناتولی کونوالوف معاون فرمانده هواپیمایی دورپرواز نیروی هوافضای روسیه در ادامه توضیح داد: در این مدت جنگنده‌ها و بمب افکن‌های روسیه بیش از 20 فروند موشک بالدار و بیش از یک‌هزار و 500 بمب را بر مواضع تروریست‌ها در سوریه شلیک و پرتاب کرده‌اند.

5050

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 490316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =