امروز ثبت نام کاندیداهای حضور در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز شد و در همین روز اول 845 نفر در سراسر کشور ثبت نام کردند.

به گزارش خبرآنلاین، نخستین روز نام نویسی داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح امروز در ستاد انتخابات کشور و فرمانداری های 207 حوزه انتخابیه اصلی آغاز شد.

در اولین روز ثبت نام نامزدهای مجلس شورای اسلامی 845نفر ثبت نام کرده اند که به گفته حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور، مدارک ۴۲۱ نفر آن‌ها تکمیل و ۴۲۴ نفر در حال تکمیل مدارک هستند.

خلیل بسطامی و سیده لیلا مددی نخستین داوطلب مرد و زنی بودند که با حضور در ستاد انتخابات کشور از حوزه انتخابیه تهران داوطلب نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شدند. سیده لیلا بسطامی که 42ساله است، به همراه دختر کوچک خود برای نام نویسی به ستاد انتخابات کشور مراجعه کرد هنگام ورود پاسخگوی سوال خبرنگاران نبود و خبرنگاران سوالات خود را از دختر کوچک او می پرسیدند.

بسطامی تنها زنی نبود که برای ثبت نام آمده بود. به گفته عیسی فرهادی، فرماندار تهران؛ «در اولین روز ثبت نام 82 نفر در حوزه انتخابیه تهران، اسلام‌شهر، شهرری و پردیس ثبت‌نام کردند که 10 نفر از آن‌ها خانم هستند».  ژیلا شریعت پناهی از مدیران سابق سازمان انرژي اتمی یکی از آنهاست. او در زمان ثبت نام برای حضور در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت در کمپین «به سوی تغییر چهره مردانه مجلس» حضور دارد و شعارش «به برابری رای می‌دهیم» است.

چهره های سرشناش و گمنام زیادی امروز ثبت نام کردند. یکی از آنها آیت الله سیدعلی محمد یثربی در فرمانداری قم برای مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد. او ضمن ثبت نام برای عضویت در مجلس خبرگان، اعلام کرد که نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی نیز شده است. یثربی البته برای کاندیداتوری مجلس یک شرط گذاشته و گفته است: گر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از کاندیداتوری من از مجلس برای شهرستان قم حمایت نکند اقدام به انصراف می کنم.

احمد علی مقیمی نماینده فعلی بهشهر در مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام سادات ابراهیمی نماینده فعلی شوشتر و گوتوند در مجلس شورای اسلامی در نیمروز نخست اولین روز ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی با حضور در وزارت کشور نسبت به کاندیداتوری در انتخابات مجلس دهم اقدام کردند.

کاظم دلخوش نماینده اصولگرای دور هفتم و هشتم برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز نخست ثبت نام خبر داده است. 

عزت الله تقواییان دبیر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و دبیر سیاسی مجمع دانش‌آموختگان ایران اسلامی با حضور در وزارت کشور به صورت رسمی نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه تهران شد. کاظم دلخوش، حسن مرادی و جلال ساداتیان از نمایندگان سابق مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در وزارت کشور جهت کاندیداتوری در انتخابات مجلس دهم ثبت نام کردند.

کارل خانلری نیز با حضور در فرمانداری تهران برای انتخابات مجلس دهم ثبت نام کرد. وی نماینده اقلیت‌های دینی ارامنه شمال کشور در مجلس نهم بود که مدرک دکترای عمران دارد و عضو کمیسیون آموزش مجلس است. سیامک مره صدق دیگر نماینده اقلیت٬ کارن خانلری را همراهی می‌کرد.

البته افرادی هم برای ثبت‌نام به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند که فاقد سابقه فعالیت سیاسی یا نمایندگی مجلس بودند که در میان آنها دو زن هم حضور داشتند.

علی پورعلی مطلق دبیرستاد انتخابات کشور معتقد است اگر روند ثبت نام‌ها همین گونه ادامه یابد، این انتخابات نسبت به انتخابات دوره های قبلی با حضور بیشترین داوطلب برگزار خواهد شد.

ثبت نام برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس دهم امروز آغاز شده و تا چهارم دی ماه ادامه می یابد.

29213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 490313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =