ایرنا نوشت: رییس سازمان انرژی اتمی بر تهیه سند علمی محصولات تولیدی مهندسی معکوس توسط متخصصان کشور تاکید کرد و گفت: اکنون تهیه سند علمی سانتریفیوژها در سازمان انرژی اتمی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر علی اکبر صالحی روز شنبه در آیین مراسم رونمایی از دستاوردهای شرکت های دانش بنیان در سالن اجلاس سران افزود: برای توسعه محصولات تولیدی از مهندسی معکوس نیاز به سند علمی محصول است و کسانی که در زمینه مهندسی معکوس فعالیت می کنند باید در زمینه تهیه سند علمی آن نیز اقدام کنند.
وی بیان کرد: در گذشته در سازمان انرژی اتمی مهندسی معکوس تولید شده است اما سند علمی نداشته اند، هر سانتریفیوژ نیاز به دو هزار سند علمی دارد، اکنون در سازمان انرژی اتمی در حال تولید سند علمی سانتریفیوژها هستیم و درصدد هستیم که بهینه سازی در این خصوص را انجام دهیم.
وی بیان کرد: اگر سند علمی محصولی که با مهندسی معکوس تولید شده را نداشته باشید نمی توانید آن را توسعه و گسترش دهید.
وی در بخش دیگری از سخنانش در رابطه با رشد و توسعه کشور در 36 سال گذشته افزود: در 36 سال گذشته همه کشورها رشد کرده اند اما ما در شرایطی رشد کرده ایم که اندیشه جدیدی را در کشور جاری نموده ایم.
وی ادامه داد: علی رغم همه سختی ها این ملت توانست به جایگاهی برسد که در عرصه بین المللی به عنوان کشوری مقتدر و تصمیم ساز نمایان شود به طوری که با توجه به مسایلی که در منطقه و جهان روی می دهد نظر به داوری جمهوری اسلامی نیز است، این میسر نمی شد مگر به عناصری که در این ملت جمع شده است، توانایی شما توانسته که این ملت را به عنصر قدرت تبدیل کند که یکی از آنها فناوری های هسته ای بوده که دنیا را مجبور به تسلیم در برابر قدرت هسته ای ایران کرده است.
وی یادآور شد: ایران توانست در مقابل 12 سال چالش های سنگین در زمینه تحریم ها دوام بیاورد، آنها پرونده هسته ای را برای ما ساختند تا طومار ما را بپیچند اما الان شاهد درخشش ایران هستیم.
صالحی با اشاره به اینکه پیشرفت به دو وجه شکلی و محتوایی وجود دارد گفت: بسیاری از کشورها پیشرفت شکلی داشته اند اما از درون خود چیزی به عنوان پیشرفت علمی و فناوری و دیگر ابعادها نداشته اند اما کشور ما خوشبختانه به لحاظ پیشرفت محتوایی رشد خوبی داشته است.
وی گفت: در همسایگی خودمان و در حوزه خلیج فارس کشورهای بسیاری داریم که به لحاظ شکلی رشد کرده اند اما به لحاظ محتوایی چیزی از خود ندارند.
وی یادآور شد: یکی از این کشورها 20 میلیارد دلار برای راه اندازی چهار نیروگاه هزینه کرده و 20 میلیارد دلار نیز برای راه اندازی این نیروگاه در نظر گرفته است، این نیروگاه ها هر چند رفاه ایجاد می کند اما این رفاه پایدار و واقعی نیست، تاریخ کشورها و ملت ها به ساعت و ثانیه نیست بلکه به قرن و هزاره است، ما باید آینده را پیش بینی کنیم و به گونه ای قدم برداریم که نسل های آینده ما با خاطری آسوده پیش روند.
صالحی یادآور شد: جمهوری اسلامی در زمره کشورهایی است که پیشرفت محتوایی داشته و در پیشرفت شکلی عقب است، ما در پیشرفت محتوایی خوب عمل کرده ایم به طوری که اکنون تعداد بسیاری شرکت دانش بنیان در کشور فعال شده است.
وی با اشاره به انجام توافقات برجام افزود: با به سرانجام رسیدن برجام فضای دیگری برای کشور ایجاد خواهد شد و در این خصوص سکوی پرشی برای شرکت های دانش بنیان و بهره برداری از آن مهیا می شود.
وی یادآور شد: کارهای شرکت های دانش بنیان در مرز دانش قرار دارد؛ لذا به شما شرکت های دانش بنیان توصیه می شود که استانداردها را رعایت کرده و بر روی کیفیت سرمایه گذاری کنید. اگر محصول با کیفیت تولید کنید نیاز به بازاریابی ندارد و مشتری خود به خود جذب محصول خواهد شد.
صالحی بر ایجاد رابطه شبکه ای بین شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: شرکت های دانش بنیان باید از طریق ایجاد شبکه از امکانات یکدیگر استفاده کنند و هم افزایی داشته باشند.
وی یادآور شد: شرکت های دانش بنیان باید به سمت مدیریت پروژه حرکت کنند به طوری که اکنون شرکت الکترونیکی (DELL) در این زمینه اقدام کرده و مدیریت پروژه را از طریق برون سپاری انجام می دهد.
صالحی افزود: دیپلماسی علمی نیز مبحثی است که شرکت ها باید در آن نقش آفرینی کنند، یکی از راه های توسعه روابط ما با کشورها توسعه دیپلماسی علمی است به شرط اینکه چیزی در دست داشته باشیم، بعد از برجام راه باز می شود و سقف پرواز شرکت های دانش بنیان باز خواهد شد، باید از علم و فناوری دیگران استفاده کنیم.
وی یادآور شد: باید شرکت های دانش بنیان باید اولویت های کشور را با توجه به مشکلاتی که وجود دارد رصد کنند باید شرکت ها رفع نیازهای کشور را در اولویت قرار دهند، اقتصاد مقاومتی که تاکید مقام معظم رهبری است یقینا ریشه در شرکت های دانش بنیان دارد و می تواند شکل بگیرد به شرطی که استانداردسازی و کیفیت سازی و جلب مشارکت نمایند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 490277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    0 0
    شهرداري بجاي اينكار عوارض ساخت كمتري از مردم بگيره كه بيچارمون كرده قيمت خونه سر به فلك زده .. بخش زيادي از قيمت ساخت خونه مربوط به عوارض زيادي هست كه شهرداري داره ميگيره ...