ایسنا نوشت: نخست وزیر انگلیس در حال بررسی انتخاب بوریس جانسون، شهردار لندن برای سمت وزیر امور خارجه است.

به نوشته روزنامه دیلی میل، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس قصد دارد تا برای تضمین کمپین خودش در نگهداشتن انگلیس در اتحادیه اروپا بوریس جانسون، شهردار لندن را وزیر امور خارجه دولت خود کند.

این اقدام به جانسون اجازه می‌دهد تا خودش را برای رهبری حزب محافظه کار انگلیس آماده کند و به عنوان رقیب جورج آزبورن، وزیر دارای انگلیس فعال باشد.

این افشاگری درحالی مطرح شده که کامرون روز جمعه به بیان این مساله پرداخت که قرار است همه پرسی تمام عیاری سال آتی میلادی درباره تداوم عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا برگزار شود.

در نشست بروکسل، نخست وزیر انگلیس را مجبور کردند تا طرحش درباره انکار و رد دسترسی مهاجران اتحادیه اروپا به مزایای شغلی در انگلیس برای چهار سال را مجددا بررسی کند. سه تن از رهبران اتحادیه اروپا پیش از ایراد خطابه کامرون در این نشست از وی خواستند تا پیشنهاد خودش را درباره وضعیت کاری مهاجران در انگلیس بررسی کند.

البته نخست وزیر انگلیس توانست رهبران اتحادیه اروپا را متقاعد کند که طرحش در ایجاد اصلاحات در رابطه با اتحادیه اروپا پیش از کمپین باقی ماندن یا خروج از این اتحادیه تضمین کننده آینده اتحادیه اروپا است و به احزابی که ضد منطقه یورو هستند، نشان دهد که این بلوک برای ایجاد تغییرات آماده است.

منابع ارشد نزدیک به نخست وزیری این مساله را اخیرا تایید کرده‌اند که وی درحال بررسی جابجایی فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه کنونی با جانسون پس از مه 2016 است.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 490254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =