۰ نفر
۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰

ایرنا نوشت: رسانه های پاکستان اعلام کردند سفارت انگلیس در این کشور در ماه های اخیر درخواست صدور روادید هزاران نفر از شهروندان پاکستانی متقاضی سفر به آن کشور را رد کرده است.


به گزارش روز شنبه سایت اینترنتی روزنامه اکسپرس تریبیون پاکستان، سفارت انگلیس در اسلام آباد و کنسولگری های آن در کراچی و لاهور با وجود اینکه کاملا فعال هستند اما مدتی است اقدامی در جهت صدور روادید برای شهروندان پاکستانی متقاضی سفر به انگلیس انجام نمی دهند.
سفارت انگلیس حتی با درخواست صدور روادید پاکستانی هایی که در ماه ها یا سال های اخیر سفرهای متعدد به انگلیس داشته اند، موافقت نکرده است.
سفارت انگلیس تا کنون توضیحی درباره علت عدم موافقت با صدور روادید برای شهروندان پاکستانی ارائه نکرده است.
اخیرا کشورهای اتحادیه اروپا سخت گیری های شدیدی علیه مهاجران غیرقانونی به ویژه شهروندان پاکستانی اتخاذ کرده اند و حدود دو هفته پیش یک هواپیما حامل دهها نفر از مهاجران غیرقانونی پاکستان در اروپا، آنها را به اسلام آباد منتقل کرد اما وزارت کشور پاکستان از پذیرفتن بیشتر این افراد خودداری کرد و آنها را با همان هواپیما، به یونان بازگرداند.
پاکستان به شدت به اقدام اتحادیه اروپا در بازگرداندن مهاجران غیرقانونی پاکستانی اعتراض دارد و معتقد است بسیاری از کشورهای اروپایی بدون اینکه شواهد و مدارکی دال بر هویت مهاجران غیرقانونی داشته باشند، آنان را به پاکستان می فرستند.
اسلام آباد اعلام کرده است که اگر اتحادیه اروپا قصد بازگرداندن مهاجران غیرقانونی پاکستان به این کشور را دارد، باید مدارک و شواهد کافی درمورد هویت این افراد به پاکستان ارائه دهد.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 490253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =