ایرنا نوشت: وزیر دفاع کانادا گفت که دولت متبوعش با وجود عملیات پشتیبانی هفته پیش جنگنده های این کشور از حملات گسترده علیه داعش در شمال عراق، همچنان به بازگرداندن جت های سی اف 18 از خاورمیانه متعهد است.

به گزارش پایگاه خبری سی بی اس نیوز، «هارگیت ساجان» وزیر دفاع کانادا طی سخنانی در لندن، گفت کانادا همچنان متعهد به پایان دادن به مشارکت کشورش در عملیات هوایی علیه داعش در عراق و سوریه و «طراحی دوباره» این ماموریت است.
کانادا 69 نیروی ویژه در شمال عراق دارد که مشغول آموزش نیروهای محلی هستند. این نیروها آموزش نیروهای کرد را برعهده دارند و به گفته وزیر دفاع کانادا نیروهای آموزش دیده توانستند عملیات موفقیت آمیزی را علیه حملات روز چهارشنبه داعش انجام دهند.
وی گفت،عملیات موفقیت آمیز نیروهای کرد علیه داعش نشان می دهد که نیروهای ویژه ما به خوبی توانسته اند با آنها همکاری کرده و آموزش نظامی لازم را برای انجام چنین عملیاتی به آنها ارائه دهند.
منتقدان محافظه کار دولت کانادا درواکنش به تعهد دولت اوتاوا در قبال بازگرداندن جنگنده های سی اف 18 از جنگ با داعش گفته اند که هیچ یک از همپیمانان کانادا از این دولت نخواسته اند از این جنگ کناره گیری کند. به گفته آنها مخالفت دولت با انجام حملات هوایی جنگنده های سی اف 18 منطقی نیست.
اظهارات وزیر دفاع کانادا در مصاحبه با نشریه آمریکایی هافینگتون پست که روز پنج شنبه منتشر شد، ابهاماتی را درباره زمان پایان عملیات هوایی کانادا علیه مواضع داعش در عراق و سوریه برانگیخته است.
وی گفت جنگنده های سی اف 18 در «کمتر از شش ماه» خارج می شوند اما از تایید این که این جنگنده ها در سه ماه به کشور بازگردانده می شود، خودداری کرد.
قرار است ماموریت کنونی کانادا در پایان ماه مارس (فروردین) پایان یابد.
«تینا کورس» سخنگوی مطبوعاتی وزیر دفاع کانادا، در این باره گفت هنوز زمان مشخصی برای خارج کردن جنگنده های سی اف 18 از عملیات رزمی هوایی تعیین نشده است.
وی در پیامی که از طریق ایمیل برای سی بی اس نیوز ارسال کرد، افزود: ما اکنون مشغول رایزنی با همپیمانان مان در ائتلاف هستیم تا مطمئن شویم که خروج ما تاثیری عملی نخواهد داشت.
وزیر دفاع کانادا در دیدار با «مایکل فالون» همتای انگلیسی خود گفت: اوتاوا به دنبال تقویت ماموریت آموزشی خود است.
وی اطمینان داد که این کشور کمک معناداری در جنگ با داعش خواهد داشت.
«جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا نیز ماه گذشته گفته بود که این کشور عضوی قوی در جنگ با داعش باقی خواهد ماند اما جنگنده های خود را از این ائتلاف خارج خواهد کرد.
ترودو وعده داد جت های سی اف 18 این کشور از ائتلاف آمریکایی ضد داعش خارج می شوند اما یک نیروی قوی تر از مربیان نظامی کانادا در نظامی را در عراق جایگزین خواهند شد.

261 50

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 490162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =