ایسنا نوشت: فرمانده نیروی زمینی ارتش در همایش مسئولان نیروی انسانی نزاجا با بیان اینکه ما هیچ وقت آغازگر جنگ نخواهیم بود، گفت: در دفاع مقدس نیز ما هیچ‌گاه آغازگر جنگ نبودیم.

امیر سرتیپ پوردستان افزود: ما برای ارتقای ظرفیت‌های دفاعی خود از تمام توانمان استفاده می‌کنیم اما هیچ جنگی را آغاز نخواهیم کرد چرا که سیاست ما دفاعی است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با تأکید بر لزوم حفظ توان بازدارندگی نیروهای مسلح، عنوان کرد: با وجود برخورداری ما از این ظرفیت اگر ضربه اول از سوی دشمن به ما وارد شود ضربه دوم از سوی ما به مراتب مهلک‌تر خواهد بود و امروز اگر دشمنان نمی‌توانند علیه ما کاری کنند به خاطر برخورداری از این ظرفیت‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: پس از حادثه 11 سپتامبر، آمریکایی‌ها برای مقابله مستقیم با ما به منطقه آمدند اما به دلیل اینکه ظرفیت‌های بازدارندگی ما زیاد بود پس از چند سال سیاست خود را تغییر دادند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به سیاست‌های جدید دشمن در سطح منطقه یادآور شد: ما امروز با مسأله جنگ‌های نیابتی روبرو هستیم که تروریست‌ها به نیابت از مستکبرین اراده آنها را در منطقه پیاده می‌کنند.

پوردستان تصریح کرد: امروز داعش به نیابت از رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه فعالیت دارد. بوکوحرام نیز به همین شکل در نیجریه جنایت می‌کند.

وی در ادامه سخنان خود از اهمیت نیروی زمینی در مقابله با جنگ‌های نیابتی یاد کرد و افزود: خوشبختانه نیروی زمینی نشان داده که نیرویی باکفایت و بالیاقت است.

وی خطاب به کارکنان نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: دو ویژگی اصلی باید در نیروهای ما وجود داشته باشد که یکی تعهد و دیگری تخصص است.

پوردستان افزود: شغل و مسئولیت ما یک امانت است و نیروها باید سعی کنند در مدتی که مسئولیت دارند اثرگذار باشند.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 490108

برچسب‌ها