اقدام وزیر خارجه اردن در درج نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست گروه‌های ترویستی در نشست نیویورک، با اعتراض شدید وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روبه‌رو شد.

ایلنا نوشت: وزیر امور خارجه اردن در فهرست ارائه شده خود به نشست نیویورک درباره سوریه، نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نیز به عنوان گروهی تروریستی آورد که با واکنش شدید وزیر امور خارجه کشورمان مواجه شد.

نشست گروه‌های حامی سوریه که صبح جمعه در هتل پالاس نیویورک آغاز شد، بدون دستیابی به نتیجه‌ای مشخص پایان یافت.

نخستین ساعت این نشست به جدال دو طیف اصلی این نشست یعنی عربستان و حامیان غربی و عربی آن و ایران و روسیه از سوی دیگر گذشت.

موضوع بخش نخست نشست نیز توافق بر سر فهرست گروه‌های معارض و تروریست در معرکه پنج‌ساله سوریه بود که پیش از این اردن برای تهیه آن تعیین شده بود.

به گزارش ایلنا به نقل از صداوسیما٬ در فهرستی که وزیر امور خارجه اردن به این نشست ارائه کرد، نام ۱۵۷ گروه فعال در عرصه سوریه و از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران آورده شده بود.

محمد جواد ظریف به محض اطلاع از این اقدام اردن، در واکنشی شدید به همتای اردنی خود، از این اقدام آن‌ها ابراز شگفتی و تعجب کرد.

وزیر خارجه اردن نیز که به گفته دیپلمات‌ها با فشار برخی کشور‌ها مانند عربستان، نام سپاه را در این فهرست گنجانده بود، در واکنشی انفعالی به اعتراض ظریف گفت: ما از همه طرفهای دخیل در موضوع سوریه خواسته‌ایم که اسامی گروه‌هایی که گمان می‌کنند در عرصه سوریه دست به اقدام تروریستی می‌زنند، اعلام کنند و نام سپاه را هم نه اردن بلکه یکی از کشور‌ها ارائه کرده است.

اعتراض وزیر امور خارجه ترکیه درباره تعداد کشورهایی که پ ک ک را به عنوان گروه تروریستی شناخته بودند، نیز از نکات قابل تامل این نشست بود.

وزیر خارجه ترکیه در این نشست از اینکه فقط یک کشور معتقد است پ‌ک‌ک، گروهی تروریستی است، انتقاد کرد.

5050

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 490061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    7 9
    هر دم از این بلغ بری میرسد شاخ و شونه کشیدن عربستان سر حادثه منا کم نبود حالا خودش که پدر فکری و معنوی تروریست های منطقس نام سپاهو برده تو لیست گروههای تروریستی . فقط مونده وزیر خارجه عربستان بزنه تو گوش ظریف
  • مجید IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    23 2
    سپاه از زمان جنگ همچون خاری است در چشم بعضی از کشورهای منطقه .دنیا باید بداند ارتش و سپاه ایران دو بازوی مقتدری هستند که مردم ایران با اتکال به انها در امنیت و ارامش زندگی میکنند و همیشه به قوای مسلح خود اعم از سپاه و ارتش و ...... افتخار میکنیم
  • بی نام IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    2 7
    اقای ظریف خسته نباشید می خواستم خدمتتان عرض کنم سلاح شما در مذاکرات لبخندتان است مواظب باشید دشمن با این سلاح که بر لبان انها نیز نقش بسته شما را مغلوب نکند0