ایرنا نوشت: باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا جمعه شب در آخرین کنفرانس خبری خود در سال 2015 میلادی تاکید کرد:

باید به نگرانی های جمهوری اسلامی ایران و روسیه در موضوع سوریه توجه شود و تضمین گردد که اقلیت ها در سوریه از جمله علوی ها سرکوب نخواهند شد.

به گزارش ایرنا ، اوباما در این کنفرانس خبری که بطور مستقیم از شبکه های خبری از جمله «سی ان ان» پخش شد،
افزود: اکنون یافتن راهی برای یک گذار سیاسی در سوریه مهم است ؛ یعنی رسیدن به آتش بس و نابود کردن داعش لازم است اما این یک فرایند دشوار است.
اوباما وعده داد که آمریکا و متحدانش سرانجام داعش را شکست خواهند داد.
وی از توافق هسته ای با ایران، از سرگیری روابط با کوبا و توافق تجاری جهانی به عنوان سه دستاورد سیاست خارجی دولت خود یاد کرد و افزود که توافق آب و هوایی هفته گذشته در پاریس بدون حمایت آمریکا ممکن نبود.
اوباما در پاسخ به سوالی درباره انتقادهای جمهوریخواهان از سیاست خارجی اوباما و لزوم سرنگون نکردن مبارک و قذافی گفت:ما حسنی مبارک را برکنار نکردیم بلکه میلیون ها مصری که از فساد و استبداد به ستوه آمده بودند این کار را کردند؛ ما این انقلاب عربی را آغاز نکردیم.
اوباما در خصوص لیبی نیز گفت: در لیبی یک دیکتاتوری بود که سرکوب می کرد و ما تحت مجوز سازمان ملل تلاش کردیم از یک فاجعه بزرگ انسانی جلوگیری کنیم.
وی افزود: کسانی که استدلال می کنند که ما می باید قذافی را در قدرت رها می کردیم . مشکل لیبی این بود که جهان بسرعت برای بازسازی دولت وارد عمل نشد.
وی در ادعایی گفت: آمریکا باید درباره سوریه با صدای بلند از ارزش های خود صحبت کند. وقتی یک رهبر اقتدارگرا مردم خودش را می کشد حرف نزدن با ارزش های ما در تناقض است و به سود ما نیست.
اوباما مدعی شد: فکر می کنم که لازم است اسد قدرت را ترک کند . او مشروعیت خود را در جامعه از دست داده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 489962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    1 0
    آره عموی منم تو پمپ بنزین کار می کنه.