دومین روز از ثبت نام داوطلبان مجلس خبرگان، با اعلام حضور ۸۶ داوطلب در سراسر کشور و۳۱ فرمانداری سراسر کشور در حالی به پایان رسید که امروز چهره​ های شاخصی در این عرصه اعلام نامزدی کردند.

به گزارش خبرآنلاين، دومین روز ثبت نام از داوطلبان مجلس خبرگان در محل ستاد انتخابات کشور با ثبت نام سه داوطلب از حوزه انتخابیه ارومیه و اصفهان آغاز شد. (اينجا) اما اوج شلوغي در وزارت کشور، آنگاه بود که حجت الاسلام سيدحسن خميني با همراهي برادرانش سيدياسر و سيدعلي خميني به وزارت کشور آمد. آيت الله امجد نيز همزمان در وزارت کشور حضور يافت و براي نامزدي در انتخابات خبرگان ثبت نام کرد. (اينجا). امجد پس از ثبت نام گفت که «سیاسی نیستم و فراجناحی ام»، خميني جوان هم گفت که مستقل نامزد شده و در واکنش به منتقدانش گفت که اگر لازم باشد آبرويش را هم براي تحکيم انقلاب مي​دهد.

به گفته علی‌اصغر ناصربخت رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران 10 نفر از ثبت نام کنندگان امروز، خواستار نامزدي از حوزه انتخابيه تهران بوده​اند. به اين ترتيب علاوه بر امجد و خميني، 8 نفر ديگر هم از پايتخت نامزد حضور در اين رقابت​ها شده​اند. از جمله محسن غرویان شاگرد منتقد آيت الله مصباح يزدي که مي گفت به مشی اعتدال اعتقاد دارد. آیت‌الله سید محمد امین امام جمعه ری نیز برای حوزه تهران به وزارت کشور مراجعه کرد. حجت‌الاسلام یحیی صالح‌نیا امام جمعه کن نيز براي نامزدي در انتخابات خبرگان ثبت نام  کرد.

در همين حال حجت الاسلام سعیدی امام جمعه قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه برای ثبت نام در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به فرمانداری مشهد مراجعه کرد. حجت الاسلام سیدمحمدعلی فقیهی، حجت الاسلام محمد عمومی، حجت الاسلام مجید گوهری، حجت الاسلام عبدالمجید قائدی رفعت و آیت الله محمود امجد از دیگر داوطلبانی هستند که با حضور در ستاد انتخابات کشور نسبت به نام نویسی در انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری اقدام کردند. همچنن آیت الله محمد فیض نیز با معرفی نماینده ای در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نام نویسی کرد.

يکي از داغ ترين خبرهاي امروز اعلام نظر آيت الله مصباح درباره حضور زنان در مجلس خبرگان بود که در کانال تلگرامي سيدحسن خميني منتشر شد.

براي اطلاع از اسامي شاخص ترين ثبت نام کنندگان امروز براي انتخابات مجلس خبرگان، اينجا و اينجا را ببينيد. گفتني است خبرآنلاين، صبح امروز گزارشي از شاخص​ترين چهره هاي مجلس خبرگان در چهار دوره گذشته منتشر کرد که مشروح آن را مي توانيد اينجا ببينيد.

ثبت نام اعضای فعلی خبرگان

برخی اعضای فعلی مجلس خبرگان نیز براي حضور مجدد در اين مجلس اعلام نامزدي کردند. از جمله حجت الاسلام عسگر دیرباز نماینده فعلی مردم ارومیه، آیت الله اسلامیان نماینده مردم چهارمحال و بختیاری، آیت الله فیض نماینده مردم آذربایجان شرقی، آیت​الله سیدمحمدعلی موسوی​جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان. البته روز گذشته هم آیت الله خاتمی، حجت الاسلام علی رازینی، آیت الله محمد تقی واعظی، آیت الله سید ابوالفضل میر محمدی برای ثبت نام انتخابات مجلس خبرگان به وزارت کشور رفته بودند.

به گزارش مهر، آنچه که در دومین روز ثبت نام نظرها را به خود جلب می کرد حضور پررنگ خبره های جوان به منظور ثبت نام در انتخابات خبرگان بود. بسیاری از آنان پس از تحویل مدارک اولیه از اعلام نام خود امتناع می کردند و این کار را به منزله تبلیغات زودهنگام می دانستند.

هشدارها و نصايح مسئولان برگزاري انتخابات

امروز نيز همچون روز گذشته، مسئولان وزارت کشور اعم از سخنگوي وزارت کشور، معاون سياسي وزير و رییس هیات نظارت بر انتخابات با حضور در فرمانداری تهران و وزارت کشور از روند ثبت نام نامزدها بازديد کردند. حسینعلی امیری سخنگوي وزارت کشور که مي گفت استقبال از کانديداتوري در دومين روز از ثبت نام نامزدهاي انتخابات مجلس خبرگان، بيشتر شده است، اظهار داشت: خوشبختانه امروز چهره‌های شاخص و سرشناسی برای ثبت‌نام در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان آمدند. داوطلبان ثبت‌نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند، چرا که روند مراجعه برای ثبت‌نام به صورت صعودی خواهد بود. اين توصيه محمد حسين مقيمي رئيس ستاد انتخابات کشور نيز بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالوهاب میراشرفی رییس هیات نظارت بر انتخابات در اين بازديد بر لزوم تکميل مدارک نامزدها تاکيد کرد و گفت: «در سامانه وزارت کشور نیز این مراحل مرور و کنترل می‌شود.اگر مدارک کاندیدایی ناقص باشد عملیات ثبت نام انجام نخواهد شد». اين هشدار از آن رو بود که مدارک عمده داوطلبان ثبت نام کننده در روز دوم ناقص بود که مقیمی در واکنش به این موضع از متقاضیان خواست که مدارک لازم را همراه داشته باشند تا روند ثبت نام آنها با سرعت انجام شود. چرا که از مجموع این 86 نفر ثبت‌نامي که امروز در وزارت کشور انجام شد، ثبت نام 67 نفر کامل شد و 19 نفر هم در حال تکمیل پرونده خود هستند.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 489917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =