۰ نفر
۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱

ایرنا نوشت: امیرعبداللهیان می گوید: رکن آبادی به دلیل گرمای شدید هوا و البته عدم رسیدگی مناسب در آن شرایط و تشنگی، مانند سایر حجاجی که جان خود را از دست دادند جان باخت.

معاون عربی وآفریقایی وزارت امور خارجه گفت: با توجه به تست هایی که در ایران انجام شد و با توجه به شواهد مشخص شد که رکن آبادی به دلیل گرمای شدید هوا و البته عدم رسیدگی مناسب در آن شرایط و تشنگی، مانند سایر حجاجی که جان خود را از دست دادند جان باخت.

به گزارش ایرنا ، حسین امیرعبداللهیان جمعه در گفت و گو با خانه ملت آخرین وضعیت پیگیری مفقودان منا را تشریح کرد و گفت: هنوز وضعیت حدود 14 نفر نامشخص است و پیگیری ها همچنان ادامه دارد.

معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه در سطح حقوقی پیگیری های ما با عربستان برای احقاق حقوق خانواده ها ادامه دارد تصریح کرد: در عین حال در سطح بین الملل هم برخی NGO ها (سازمان های مردم نهاد) مستنداتی را فراهم کرده و به دنبال کمک برای پیگیری دقیق این حادثه هستند.

امیرعبداللهیان ادامه داد: به ترتیب خانواده های مفقودان به عربستان رفته و تست دی ان ای را انجام داده اند.
معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه افزود: آقای قشقاوی کمیته ویژه ای را در وزارت خارجه برای پیگیری این وضعیت مدیریت می کند.

وی تاکید کرد: نکته مهم این است که هنوزسرنوشت تعدادی ازمفقودان مشخص نشده است اما با اطمینان می گویم تا تعیین سرنوشت آخرین فرد مفقودی پیگیری ها ادامه خواهد داشت.

عبداللهیان درادامه در مورد روابط ایران و ترکیه با توجه به مسایل مختلفی که اخیرا میان دو کشور به وجود آمده است گفت: روابط ما با ترکیه راهبردی و استراتژیک است، اما روی یک موضوع اختلاف نظر داریم و آن، آینده سیاسی سوریه است.
معاون وزیر امور خارجه افزود: ما فکر می کنیم از طریق گفت وگو می توانیم با دوستان ترکیه مسایل را حتی در موضوع سوریه حل و فصل کنیم.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 489913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
    یعنی الکی به عربستان تهمت زدیم؟. کاش قبلش کمی فکر میکردیم.
    • بی نام DE ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
      66 11
      بالاخره مقصر کی بوده؟ خوب معلومه. عربستان. چون مسئول بوده. چون راه ها رو بسته و ...
    • امیرحسین IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
      58 33
      کاش قبل اینکه دهانت را باز کنی کمی فکر میکردی کاش
    • بی نام IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
      30 11
      متاسفانه یکی از خسارت های تحلیل های آبکی و تهمت زدن ها و بی ربط گفتن ها همین می شه که وقتی تقش در اومد که همش الکی بوده اونوقت این هم وطنمون میاد اصل ماجرا رو هم زیر سوال میبره که عربستانی ها مسئول این سهل انگاری و بی مدیریتی بودند.
    • بی نام IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
      38 6
      مثل اینکه یه چیزی هم به عربستان بدهکار شدیم نه؟
    • بی نام US ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
      44 6
      چیزی به عربستان بدهکار نشده ایم اما به افکار عمومی خودمان چرا . ادعاهایی که در خصوص مرحوم رکن ابادی مطرح شد را مرور بفرمایید: کل این فاجعه بهانه ای برای ربودن ایشان بود. کار موساد با همکاری بندر بن سلطان بود تا ایشان را بربایند. هم اکنون ایشان در حال شکنجه شدن توسط موساد است تا اطلاعات فوق سری زیادی که داشته را از او بگیرند و ... . این توهم توطئه ها الان سبب شده است تا چنین نظراتی ارائه شود.
    • جواد A1 ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
      7 16
      اگه خانواده خودت هم بودن هم این جوری دهنت رو باز می کردی؟؟ بفهم . 400 تا از هموطنات رو دستی دستی کشتن .
  • علیرضا /اهواز A1 ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
    38 8
    کشتن یک نفر با گرمای شدید وتشنگی کار راحتیه البته برای آل سعود و صهیونیستها باید ببینیم تاریخ فوت با با تاریخ حادثه منا همخوانی داره یانه
  • غالب A1 ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
    13 7
    بی نام حالا چرا تو اینقدر خوشحال شدی . این رژیم آدم کش برای دفاع جا خالی گذاشته که بی تدبیری و عدم مسئولیتش را چشم پوشی کرد
  • غالب A1 ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
    3 2
    امیر حسین اشتباهی منفی بهت دادم با انتقاد از بی نام موافقم
  • حجت US ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
    19 6
    خدا رحمتشون کنه ولی تحلیل های بی منطقی درباره فاجعه منا ارائه شد در حالیکه اصلا نیاز به این همه توهم توطئه وجود نداشت. اصل وقوع چنین حادثه ای بی کفایتی رژیم سعودی رو نشون داد دیگه نیاز به این نبود که این همه سناریو براش نوشته بشه.
  • مجید A1 ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
    14 14
    من هنوز هم به ال سعود مشکوکم .دوستانی که به توهم توطیه ایراد میگیرند باید بدانند که فقط فاجعه منا نیست که ما را به عربستان بدبین میکند ایا انصافا سیاستهای عربستان در منطقه درست است؟ همین امروز عربستان به نیجریه بابت کشتن شیعیان تبریک گفته بحث شیعه و سنی نیست چون همه ما برادریم بحث کشتن انسانها مطرح است ایا کشتن انسان جای تبریک دارد؟کشته شدن مردم در هر جایی از جهان مایه تاسف و تاثر است نه ابراز خوشحالی و تبریک
  • مقیمی A1 ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
    13 2
    بقول قدیمیها با یک غوره سردیمان میشه و با یک مویز گرمی و البته سیاست هم پدر و مادر نداره
    • بی نام EE ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
      1 2
      سیاست بله ولی غوره نه
  • بی نام EE ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
    15 5
    دولت مجبور است این را بگوید وگرنه بیشتر از این اعتبار خودش را در زمینه حمایت از اتباع ایران از دست می دهد