واکنش معاون ستاد حقوق بشر به قطعنامه ضد ایرانی مجمع عمومی سازمان ملل

معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر، نسبت به تصویب قطعنامه مجمع عمومی درخصوص وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، کاظم غریب آبادی، گفت: در حالی که جهان و به ویژه منطقه خاورمیانه از تهدید افراطی گری رنج می برد، مردم مظلوم یمن در اثر تجاوز عربستان قتل عام می شوند و از دسترسی به ابتدایی ترین نیازهای ضروری خود محروم هستند، خون مردم بیگناه عراق و سوریه توسط گروه تروریستی داعش و سایر گروه های تروریستی ریخته می شود، در نیجریه نوعی پاکسازی مذهبی صورت می گیرد، حقوق مسلمانان در غرب و آمریکا بطور گسترده نقض می شود و به اسلام هراسی دامن زده می شود، مهاجران و پناهندگان منطقه مورد بی توجهی گسترده کشورهای غربی قرار می گیرند، تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران مضحک است.

غریب آبادی، کانادا را به عنوان پیشنهاد دهنده این قطعنامه سالانه و کشورهای غربی و آمریکا به عنوان حامیان آن را به دلیل سوابق منفی حقوق بشری آنان ذی صلاح برای ورود به مباحث حقوق بشری و ابراز نگرانی درخصوص وضعیت حقوق بشری دیگر کشورها ندانست.

معاون ستاد حقوق بشر به این کشورها توصیه کرد که در وهله اول به بهبود و ارتقای وضعیت حقوق بشر در قلمرو خود بپردازند و در وهله دوم برای وضعیت های جدی حقوق بشری که جهان و منطقه با آن دست به گریبان است، ظرفیت و وقت خود و سازمان های بین المللی را صرف نمایند.

غریب آبادی همچنین اظهار داشت: تعهد جمهوری اسلامی ایران به موضوع حقوق بشر و کرامت انسانی، عمیقا ریشه در میراث غنی فرهنگی، دینی و تاریخی کشورمان دارد و ایران گام های موثر و سازنده ای را برای ارتقاء حقوق بشر برداشته است.

وی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران همگام با پیشرفت‌ها و دستاوردها در حوزه حقوق بشر، از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون قربانی نقض حقوق بشر به طور گسترده نیز بوده است که البته در عزم ما در ارتقای حقوق بشر خللی وارد نکرده است، نظیر: شهادت 17 هزار نفر انسان بی‌گناه در اثر اقدامات تروریستی، شهادت بیش از 200 هزار نفر و مجروحیت بیش از 700 هزار نفر در جریان جنگ تحمیلی هشت ساله، شهادت بیش از 13 هزار نفر در اثر کاربرد سلاح‌های شیمیایی و مجروحیت بیش از 100 هزار نفر، شهادت بیش از 4 هزار نفر از مأموران نیروی انتظامی در راه مبارزه با مواد مخدر، و نقض گسترده حقوق ملت ایران در اثر تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه. متأسفانه جامعه بین المللی و مکانیسم‌های حقوق بشری اقدام خاصی را تاکنون برای رسیدگی به این جنایات گسترده و احقاق حقوق ملت ایران مبذول نداشته اند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 489901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
    29 2
    کار به امریکا و کانادا و بقیه ندارم چون اونجا زندگی نمیکنم.من اینجام و اینجا ایرانه و من هم میگم رعایت نمیشه.
  • بی نام A1 ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
    17 2
    بله .متاسفانه آمار اعدامهای ایران خیلی زیاده .به جوانها رحم کنید
    • قربانی IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
      1 11
      ازکجا میگی امار زیاده اگه کسی حقشه یاخلافکاره طبق قانون بوده گرنه غیرقانونی کسیرا نمیکشند