ایرنا- مرجعیت عالی عراق امروز جمعه ، به ائتلاف های جدید منطقه ای واکنش نشان داد و جریان های سیاسی این کشور را به تشدید تلاش ها برای ایجاد یک طرح ملی میهنی برای دور ساختن کشور از طرح های تجزیه و تقسیم عراق فراخواند.

به گزارش ایرنا، شیخ مهدی کربلایی امام جمعه کربلا و نماینده آیت الله سید علی سیستانی ، در خطبه های امروز نماز جمعه در صحن مطهر حسینی، بدون اشاره مستقیم به ائتلاف جدید سعودی ها برای جنگ علیه داعش، تاکید کرد که کشورهای منطقه ای منافع و مصالح خود را دنبال می کنند، نه منابع عراق را و الزاما منافع آنها منطبق با منافع عراق نیست.
وی با بیان اینکه رهایی عراق از تروریسم و داعش ممکن نیست جز به دست عراقی ها، نسبت به اهداف بین المللی و منطقه ای که با طرح های خود تقسیم عراق و تجزیه کشور را هدف گرفته اند، هشدار داد.
کربلایی همچنین از تمامی گروه ها و احزاب عراقی خواست تلاش های خود را در چارچوب همین طرح ملی میهنی برای آزادسازی باقی مانده سرزمین ها و مناطق تحت اشغال عراق توسط گروه تروریستی تکفیری داعش ، تشدید کنند.
نماینده مرجعیت عالی عراق در کربلا دربخش دیگری از خطبه های امروز ضمن ابراز تاسف نسبت به وجود شکایات فراوان خانواده های شهدا در رسیدگی به امور آنان، خواستار رسیدگی ویژه به وضعیت خانواده های شهدای جنگ علیه تروریسم و داعش شد و از دولت و دستگاه های ذیربط خواست در رسیدگی به پرونده این خانواده ها تسهیل کنند.
عراق در هفته های اخیر با تحرکات جدیدی از سوی کشورهای منطقه ای و غربی روبه روست که به عقیده کارشناسان عراقی هدف آن تجزیه این کشور است.
ورود نظامی ترکیه به خاک عراق و اشغال مناطقی از شمال این کشور و همچنین تشکیل ائتلاف جدیدی به رهبری عربستان سعودی با حضور چند کشور از جمله تحرکاتی است که نگرانی هایی را در بغداد به دنبال داشته است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 489853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =