ایسنا نوشت: آیت الله امجد داوطلب نمایندگی در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان،‌ گفت: سیاسی نیستم؛ فراجناحی عمل می‌کنم.

وي در جمع خبرنگاران در ستاد انتخاباتی پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان در وزارت کشور، اظهار کرد: اولویت ما حمایت از اصول ارزشی انقلاب اسلامی بوده و است. من در دوره سوم مجلس خبرگان نیز ثبت‌نام کردم اما رأی‌ام به حدنصاب نرسید.

امجد همچنین در ارتباط با بحث نظارت بر رهبری گفت: رهبری مقام عالی کشور است و باید از آن حمایت کنیم.

گفتني است حجت الاسلام محسن غرویان از اساتید حوزه و دانشگاه دقایقی پیش در ستاد انتخابات کشور حضور یافت و برای نامزدی در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرد. 

همچنين به گزارش ايلنا، حجت الاسلام حسین فریدونی‌ممان با حضور در فرمانداری تهران، در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد.

حجت الاسلام حسین فریدونی‌ممان متولد ۱۳۴۷ است که دوره خارج از فقه و اصول را در نزد حضرات آیات یثربی، فاضل لنکرانی (پدر و پسر) و محسن دوزدوزانی گذرانده است.

فریدونی ممان خود را تابع ولایت مطلقه فقیه دانست و افزود: من تاکنون برای مجلس خبرگان کاندیدا نشده بودم٬ اما در انتخابات مجلس نهم از تهران نامزد شده بودم و نفر ۸۴ام شدم. هم ابنک در دانشگاه توانبخشی رعد (سعادت آباد) و دانشگاه علمی کاربردی واحد ۴۸ تدریس می‌کنم.

این نامزد انتخابات مجلس خبرگان هدف خود را حمایت از رهبری عنوان کرد و اظهار داشت: در انتخابات مجلس خبرگان به صورت مستقل می‌آیم. همچنین در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز ثبت‌نام خواهم کرد.

وی اضافه کرد: من برای انتخابات مجلس از هر دو جناح پیشنهادهایی دارم٬ ولی هنوز تصمیمی نگرفته‌ام اما به طور کلی به اصولگرایان گرایش بیشتری دارم.

این نامزد با بیان اینکه شعارم امید، شادی و آرامش است، یادآور شد: دولت آقای روحانی در برخی حوزه‌ها مانند سیاست خارجی قوی عمل کرده اما می‌توانست در سیاست داخلی بهتر عمل کند.

حجت‌الاسلام مرتضی مداح که مشاور احمد مسجدجامعی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی وي که بعد از معاونت فرهنگی سید محمود علوی با حکم وی به ریاست اداره عقیدتی سیاسی ستاد مشترک ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد؛ نيز با حضور در وزارت کشور برای انتخابات مجلس خبرگان از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد.

همچنين به گزارش تسنيم، نماینده آیت‌الله علیرضا اسلامیان نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور کاندیداتوری آیت‌الله اسلامیان را از حوزه انتخابیه چهارمحال و بختیاری را اعلام کرد و به نمایندگی از وی مراحل ثبت‌نام وی را در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری انجام داد.  

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 489849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =