واحدمرکزی خبر نوشت: مقامات فرانسه معتقدند یکی از عوامل اصلی حملات تروریستی پاریس از یونان به فرانسه آمده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، با گذشت بیش از یک ماه از حملات تروریستی پاریس، مقامات فرانسه به این نتیجه رسیده اند که عبدالحمید اباعود سرکرده تروریست ها از جزیره لِروس یونان به فرانسه آمده است. اباعود، جزء عناصر (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش است که هدایت این حملات را بر عهده داشت؛ اکنون کارآگاهان معتقدند اباعود تا چند هفته پیش از حملات پاریس، داخل سوریه بوده است.
سارا سایدنِر، خبرنگار شبکه از جزیره لسبوس یونان گزارش داد این واقعاً مایه نگرانی است که نه تنها اباعود سرکرده تروریست ها با استفاده از پوشش پناهجو وارد اروپا شده است، بلکه دو مهاجم دیگر به ورزشگاه (پاریس) نیز ظاهراً از همین شگرد برای ورود به اروپا استفاده کرده اند.
ما اکنون در جزیره لسبوس یونان هستیم، جایی که صدها هزار پناهجو که اکثر آنها اهل سوریه برای دریافت کمک به اینجا آمده اند. با وجود این، تروریست ها هدف کاملاً متفاوتی داشتند و اکنون مقامات نگران آن هستند که چگونه مهاجران نیازمند کمک را از افرادی که به دنبال آسیب رساندن هستند، تفکیک کنند. اکنون اتحادیه اروپا قصد دارد گارد ساحلی تازه ای برای کمک به گارد ساحلی کشورهای عضو، در راستای نظارت و گشت زنی در آبهای ساحلی ایجاد کند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 489840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =