ایلنا نوشت: حجت‌الاسلام علی رازینی از حوزه همدان در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کرد.

حجت‌الاسلام علی رازینی نماینده کنونی مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، معاون سابق حقوقی و توسعه قضایی قوه قضاییه و رئیس اسبق دادگاه ویژه روحانیت جمهوری اسلامی برای ثبت نام در انتخابات از حوزه همدان در ستاد انتخابات کشور حاضر و در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کرد.

همچنین به گزارش ایسنا، آیت الله سید عبدالهادی حسینی شاهرودی یکی از نمایندگان کنونی مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری، با حضور در فرمانداری گرگان و ارائه مدارک لازم برای شرکت در انتخابات ثبت‌نام کرد.

آیت‌الله سیدعلی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز با حضور در فرمانداری اهواز، ضمن ثبت‌نام در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان، گفت: آحاد مردم با هوشیاری و بصیرت از جایگاه و اهمیت مجلس خبرگان اطلاع دارند.

وی در جمع خبرنگاران گفت: مجلس خبرگان مسئولیت‌های متعددی دارد که از جمله آن بررسی شخصیت‌های علمی و جامع در تمام کشور که شرایط رهبری را دارند و معرفی آن‌ها به مجلس خبرگان است تا هیچ‌وقت جمهوری اسلامی از وجود رهبر خالی نماند.

وی افزود: در کمیسیون تحقیق که مهمترین و اساسی‌ترین کمیسیون مجلس خبرگان است کمیته سه نفره فوق محرمانه‌ای وجود دارد که افراد دارای شرایط را مشخص و نگهداری می‌کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان ادامه‌داد: این کمیته سه نفره کار اصلی کمیسیون 15 نفره تحقیق در مجلس خبرگان را انجام می‌دهد که نخستین کمیسیون مجلس خبرگان است.

وی اظهار کرد: تمام تصمیم‌های مهم در خصوص انتخاب رهبری در این کمیته محرمانه، انجام می‌شود. رهبری دستورات و فرمایشاتی دارند که گاه می‌شود در این دستورات نقاطی یافت که محتاج به توضیح دارند که این کار کمیسیون خود به خود نظارت مجلس خبرگان بر رهبری را انجام می‌دهد.

ثبت‌نام جوان‌ترین کاندیدای مجلس خبرگان رهبری

همچنین تسنیم از حضور طلبه‌ای 28 ساله در وزارت کشور برای ثبت نام در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان خبر داده است.

براساس این گزارش حجت‌الاسلام محمد قیاسی متولد 1366 با حضور در وزارت کشور برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه قم ثبت‌نام کرد.

با توجه به ثبت‌نام‌های که امروز انجام شده، پیش بینی می‌شود وی جوان‌ترین کاندیدای مجلس خبرگان رهبری باشد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 489601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی DE ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    8 8
    آقای قیاسی سال ۹۲ هم برای میان دوره ای خبرگان کاندیدا شده بود