ایسنا نوشت: آیت الله سید احمد خاتمی برای ثبت نام در انتخابات خبرگان مدارک خود را به مسئولان مربوطه ارائه داد.

سید احمد خاتمی عضو فعلی مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران و از حوزه کرمان کاندیدا شده است.

همچنین آیت‌الله فرحانی معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور نیز با حضور در فرمانداری اهواز، در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان ثبت نام کرد.

آیت‌الله عبدالکریم فرحانی در حاشیه ثبت‌نام در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری که امروز، 26 آذرماه در فرمانداری اهواز انجام شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجلس خبرگان رکن اصلی نظام اسلامی است و مسئولیت اصلی این مجلس انتخاب رهبر است. شاهد آن بودیم که پس از رحلت جانسوز امام (ره)، این مجلس با یک انتخاب هوشمند و به موقع انقلاب و کشور را بیمه کرد و امروز رهبر فرزانه با تدبیر و برنامه، راه امام (ره) و شهدا را ادامه می‌دهد.

وی افزود: مجلس خبرگان باید کار اصلی نظام جمهوری اسلامی را انجام دهد و از جایگاه برجسته‌ای برخوردار است؛ همچنین علمایی که از استان‌ها به عنوان نماینده مجلس خبرگان انتخاب می‌شوند می‌توانند با توجه به جایگاهی که بین مردم و نظام پیدا می‌کنند نقش موثری در عملیاتی کردن مطالبات رهبری به عنوان سند حرکت اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفا کنند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب امروز در خصوص اوضاع کلان کشور و در استان‌ها مطالباتی دارند که حرکت در تحقق این فعالیت‌ها، رمز موفقت نظام است؛ امیدوارم با انتخاب هوشمند مردم افرادی از استان وارد مجلس خبرگان شوند که بتوانند مطالبات و خواسته‌های رهبری را محقق کنند.

آیت‌الله فرحانی عنوان کرد: این‌که مسئولیت اصلی مجلس خبرگان انتخاب رهبری است مهم‌ترین قدم در راستای تامین امنیت کشور، حفظ انقلاب و رسیدن به اهداف آن است.

وی در پاسخ به این‌ سوال که آیا با ائتلاف و یا انفرادی در انتخابات شرکت می‌کند گفت: ائتلافی صورت نگرفته است اما همیشه برای حضور در چنین عرصه‌هایی از اساتید و علما کسب اجازه می‌شود. امروز نیز با نظر و تایید وضعیت علمی از سوی اساتید بزرگوار و با مشورت آن‌ها وارد این عرصه شدم.

آیت‌الله فرحانی عنوان کرد: ملت ما همیشه نسبت به وظایف خود با دقت و هوشمندی عمل کرده است و در این امتحان بزرگ الهی نیز شواهد نشان می‌دهد که ملت هوشمندانه و سرفرازانه شرکت خواهد کرد.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به وضعیت سیاسی کشور اظهار کرد: گروه‌های سیاسی مختلفی را در ظرف ولایت قبول داریم و ولایت یعنی همه ولایت را ظرف وسیع و اساسی بدانند که تمام ملت چه شیعیان، اهل سنت، اهل کتاب و تمام گروه‌ها می‌توانند در این ظرف وسیع خدمت کنند. البته خط قرمز ما فتنه است و این موضوع روشن است.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 489569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فاضلی IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    3 19
    تقبل الله
  • بی نام A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    28 1
    واقعا خدمت به مردم در پوست و خون این عزیزانه صبر نکرد یه روز بگذره سریع برای اینکه پیشقدم باشه برا خدمت به خلق رفت ثبت نام کرد
  • بی نام A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    10 0
    یا خدا
  • بی نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    10 1
    خدا به خیر کنه ...
  • ح ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    11 1
    راي ما خميني
  • بی نام IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    1 0
    امام جمعه تهران چرا از کرمان کاندید میشه
  • رسول A1 ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    1 0
    ایشون چرا از شهر خودش تهران یا از زادگاهش سمنان کاندیدا نمیشه؟ اوندفعه هم مردم گول فامیلیشو خوردن
  • بی نام A1 ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    0 1
    قبول نمیشی با این طرز فکرت برو افکارت را پالایش بده .