درخواست جهانگیری از الجزایر برای جلوگیری از توطئه کاهش قیمت نفت

اسحاق جهانگیری با بیان این که کاهش قیمت نفت توطئه بزرگی علیه کشورهای نفتی است، بر لزوم جلوگیری از این توطئه تاکید کرد.

پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهور نوشت: وی در دیدار «محمد العربی ولد خلیفه» رییس مجلس ملی ـ مردمی الجزایر، گفت: این میزان کاهش بهای نفت هیچ توجیه منطقی و اقتصادی ندارد و کشورهایی مانند ایران و الجزایر و برخی اعضای اوپک باید با هماهنگی یکدیگر از ادامه این توطئه جلوگیری کنند.

معاون اول رئیس جمهور با یادآوری این که الجزایر هزینه های سنگینی برای آزادی و استقلال خود پرداخته است، خاطرنشان کرد: این موضوع به زبان ساده است اما بسیاری از مردم الجزایر برای این هدف شهید و قربانی شده اند و خون این شهدا بار سنگینی بر دوش مسئولین این کشور گذاشته است.

جهانگیری با بیان این که ملت ایران نیز برای دستیابی به آزادی و استقلال خود هزینه های سنگینی پرداخت کرده اند، خاطرنشان کرد: بسیاری از فشارها و تحریم ها علیه ملت ایران به دلیل ایستادگی مردم کشور در مقابله زورگویان بوده است.

معاون اول رییس جمهور پرونده هسته ای و ایستادگی ملت ایران را یکی از این موارد برشمرد و خاطرنشان کرد: با وجود این که مسئولان ایران بارها تاکید کرده اند که سلاح هسته ای در دکترین نظام ایران هیچ جایگاهی ندارد و رهبر ایران نیز به عنوان یک مرجع دینی استفاده از سلاح هسته ای را حرام اعلام کرده اند، اما دشمنان به بهانه های واهی تحریم های سنگینی را بر ملت ایران تحمیل کردند.

جهانگیری در ادامه با اشاره به این که مسائل منطقه ی خاورمیانه و شمال آفریقا مسائلی پیچیده است، گفت: کسانی که القاعده و داعش را به وجود آوردند به دنبال ایجاد درگیری و تنش در کشورهای مسلمان بودند اما امروز این مشکلات دامنگیر خودشان شده است. متاسفانه این گروه های تروریستی چهره ی بسیار بدی از اسلام ارائه داده و البته کسانی که این گروه ها را ایجاد کرده اند سعی می کنند با تبلیغات این گونه القاء کنند که اسلام حقیقی همین رفتار گروه های تروریستی است.

وی راه مبارزه با این گروه های تروریستی را شناسایی دقیق و علل شکل گیری آنها دانست و گفت: باید با اندیشه های ایدئولوژیک این گروه ها مبارزه شود و علمای اسلام نیز باید چهره ی رحمانی و واقعی اسلام را به جهان معرفی کنند. لازم است راه های تامین مالی گروه های تروریستی آشکار شود و مشخص گردد که داعش نفت را به کجا می فروشد و تسلیحات خود را که مدرن ترین تسلیحات روز است از چه منبعی به دست می آورد. کسانی که داعش را حمایت مالی، تسلیحاتی و ایدئولوژی می کنند، همان هایی هستند که مدعی مبارزه با داعش هستند و این به یک شوخی شبیه است.

وی دخالت قدرت های خارجی را عاملی برای پیچیده تر شدن مسائل و مشکلات دانست و گفت: کشورهای تاثیر گذاری مثل ایران و الجزایر می توانند با همکاری خود راهکارهایی برای حل مسائل کشورهای مسلمان پیدا کنند.

**الجزایر تلاش می کند در مسائل بین المللی با ایران هماهنگ باشد

محمد العربی ولد خلیفه رییس مجلس ملی ـ مردمی الجزایر نیز در این دیدار با تاکید بر این که الجزایر همواره تلاش می کند در مسائل بین المللی با کشورهایی چون ایران هماهنگ باشد، خاطرنشان کرد: الجزایر تلاش می کند بحران های موجود را با همکاری کشورهای دوست از جمله ایران اصلاح کند.

وی با بیان این که الجزایر به شدت با دخالت بیگانگان در امور داخلی کشورها مخالف است گفت: دخالت بیگانگان در کشورهایی مثل سوریه و عراق آثار زیانبار و بسیار بدی داشته است. الجزایر بهترین راه حل را گفت و گو میان طرف های درگیر می داند و معتقد است راه حل سیاسی بهترین راه برای پایان دادن به تنش هاست.

رییس مجلس ملی ـ مردمی الجزایر با تبریک به دولت و ملت ایران برای مذاکرات موفقیت آمیز هسته ای، گفت: امیدوارم توافق هسته ای منجر به لغو تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران شود و معتقد هستیم که پرونده ی هسته ای ایران نشان داد اگر ملتی بر حق خود پافشاری کند می تواند به موفقیت دست یابد.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 489534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =