ایرنا نوشت: مقامات اتریش اعلام کردند که عوامل امنیتی این کشور در حال تحقیقات در مورد دو شهروند فرانسوی هستند که چند روز پیش به دلیل ارتباط احتمالی با حملات تروریستی اخیر در پاریس بازداشت شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «رابرت هولزلیتنر» یک مقام قضایی اتریش اعلام کرد که این دو مرد در سالزبورگ به اتهام همکاری با یک سازمان تروریستی و ارتباط احتمالی با حملات تروریستی 13 نوامبر در پاریس بازداشت شدند.
وی خاطر نشان کرد که این دو نفر از خاورمیانه به اروپا آمده بودند.
این مقام قضایی اتریش از اعلام جزئیات بیشتر در این رابطه امتناع کرد و گفت که اعلام جزئیات بیشتر روند تحقیقات را در مخاطره قرار می دهد.
گزارش شده است که این مظنونان دو شهروند فرانسوی با اصلیتی پاکستانی و الجزایری هستند که با برخی از آنهایی که دست به حملات پاریس زده بودند، وارد اروپا شده بودند. این دو مرد در ماه اکتبر با پاسپورت های جعلی وارد اتریش شدند و منتظر دستور برای انجام حملات بودند.
این دو نفر در حالی در اتریش به دلیل ارتباط با حملات اخیر پاریس بازداشت شدند که در روزهای گذشته یک مرد 29 ساله در ادامه تحقیقات در مورد حملات 13 نوامبر در پاریس که حدود 130 کشته برجای گذاشت، در پایتخت فرانسه بازداشت شد.
از زمان وقوع حملات تروریستی اخیر در پاریس تحقیقات گسترده ای برای بازداشت افراد مرتبط با این حملات انجام شده و نیروهای امنیتی حدود 2700 حمله انجام داده اند. تاکنون 360 نفر در سراسر فرانسه به دلیل این حمله تروریستی تحت حبس خانگی به سر می برند.
حملات ترویستی 22 آبان به هفت منطقه از پایتخت فرانسه و حمله انجام شده به حومه پاریس 130 نفر کشته و بیش از 350 نفر زخمی بر جا گذاشت.
گروه تروریستی تکفیری داعش مسئولیت این حملات را برعهده گرفت.
یک شرکت مدیریت فرودگاه های غیرنظامی در پاریس اعلام کرد، مجموعه حملات اخیر تروریستی در پایتخت فرانسه و منطقه سن دونی به کاهش 6 درصدی تردد مسافر به فرودگاه های این شهر منجر شده است.
پیش از این پلیس فرانسه و بلژیک دستور تعقیب دو مظنون جدید مرتبط با حملات تروریستی 13 نوامبر (22 آبان) پاریس را صادر کرده بودند.
از زمان وقوع حملات تروریستی در پاریس موجی از تدابیر شدید امنیتی در فرانسه و چندین کشور اروپایی اتخاذ شده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 489370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =