رئیس جمهور گفت: امروز بیش از هر زمانی دیگر باید به دنبال وحدت باشیم و اگرچه نقد در جای خود مفید است اما نقد و انتقاد دیگر جایی در زمینه برجام ندارد.

به گزارش خبرآنلاین، حسن روحانی در ادامه گفت و گوی زنده تلویزیونی خود با مردم درباره بسته شدن PMDاظهار کرد: همه ما باید برای اجرایی دشدن برجام کمک کنیم. امیدواریم در ماه ربیع المولود زمینه های فعال شدن برای رسیدن به رفاه مردم فراهم شود.

رئیس قوه مجریه بیان کرد: به محضر ملت ایران عرض می کنم که حل این مساله که بسیار پیجیده بود، در سایه فضای تعامل با دنیا به وجود آمد. اگر مذاکرات هسته ای نبود و اگر صرفا از طریق آژانس اتمی و بدون حضور پنج به علاوه یک، این مساله پیگیری می شد شاید مدت ها طول می کشید.

وی افزود: با حل و فصل PMD یکی از موانع مهم برای اجرای شدن برجام کنار رفت. یعنی زمینه آماده شد. البته بعد از توافق 23 تیرماه، اقدامات متعددی صورت گفت که مهمترین انها مصوبه 2231 آژانس و پس از آن بیانیه اتحادیه اروپا و دولت آمریکا بود. اینها راه را برای اجرایی شدن برجام اماده کرده است.

روحانی گفت: امروز تقریبا راه برای اجرای برجام آماده شده است. گام های بزرگی را طرف مقابل برداشته و در مقابل گام هایی نیز ایران برداشته و چند گام نهایی باقی مانده است. امیدواریم طرف مقابل تا دو هفته آینده قدم های نهایی را بردارد و ما هم آماده هستیم قدم های خود برداریم. در دی ماه تحریم ها برداشته خواهد شد و دولت یازدهم به یکی از وعده های انتخاباتی خود عمل می کند و زنجیر تحریم از پای اقتصاد برداشته می شود.

رئیس جمهور بیان کرد: افتخار ما به مردم و رهبر معظم انقلاب است. ما باید خودمان را برای تحرک اقتصادی آماده کنیم. دولت در حال آماده کردن زمینه برای فعالان اقتصادی و بخش خصوصی است تا وارد میدان شوند. ما از همه ایرانیان خارج از کشور و سایر کشورهایی که تمایل دارند دعوت می کنیم به ایرانی بیایند که امن ترین کشور منطقه بوده و دارای نیروی انسانی فوق العاده است و مردمی تحول خواه و به دنبال تعامل سازنده با جهان دارد.

29213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 489355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =