سرهنگ جعفرزاده معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی از افزایش زمان خدمت مشمولین در ارومیه به 21 ماه خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ، سرهنگ حبیب جعفرزاده معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان در جمع خبرنگاران گفت : فاز دوم طرح جریمه و خرید مشمولان غائب و فراری آغاز شده و کسانی که 8 سال غیبت داشته اند با دستور مقام معظم رهبری بدون معرفی خود به یگان خدمتی میتوانند در این طرح شرکت کنند.

وی افزود : در فاز نخست این طرح که از 15بهمن لغایت 28 اسفند سال گذشته انجام شد بالغ بر 280هزار نفر در سراسر کشور در آن ثبت نام کردند و فاز دوم نیز از 22 مهرماه سال جاری آغاز و همچنان ادامه دارد.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی تصریح کرد : دارندگان کارت پایان خدمت کاغذی هم درصورتی که از یکم فروردین ماه سال 60 به بعد اعزام شده اند باید برای تغییر کارت های خود به هوشمند اقدام کنند که میتوانند برای ثبت درخواست تعویض به دفاتر پلیس+10 استان مراجعه کنند.

سرهنگ جعفرزاده گفت : طبق قانون جدید خدمت وظیفه عمومی ، مشمولانی که محل اعزام آنها شهر ارومیه خواهد بود با 3 ماه افزایش نسبت به سابق بمدت 21 ماه مشغول خدمت خواهند بود که این میزان در دستگاه های غیردولتی ، یگان های حفاظت ، مناطق عملیاتی و مناطق بد آب و هوا بترتیب 24 ، 21 ، 18 و 19 ماه است.

وی افزود : هیچ اداره یا ارگانی حق استخدام سربازان غائب یا فراری را ندارد و درصورت استخدام آنها در دستگاه دولتی برای بار اول و دوم کسر از حقوق و برای دفعات بعدی انفصال دائم از خدمات دولتی جریمه خواهد شد.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی در پایان با اشاره به جعالان و دلالان در زمینه دریافت پول در ازای اهدای کارت پایان خدمت گفت : در هر زمینه ای جاعلانی برا سوءاستفاده از ناآگاهی مردم اقدام به دریافت مبالغی در ازای اهدای کارت پایان خدمت می کنند که از مردم می خواهیم آگاهانه رفتار و فریب این افراد را نخورند ضمن اینکه امسال 15 فقره پرونده به مراجع قضایی ارسال شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 489349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرتضی A1 ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    سلام من سوال داشتم من در سال 91 بیست و یک روز در نیروی هوایی تبریز به خدمت رفتم بعد معافیت تحصیلی گرفتم برگشتم الان می خوام دفترچه پر کنم لیسانس دارم و متاهل هستم و می خوام اون بیست و یک روز رو حذف کنم می تونم اون چند روز خدمت رو تو پرونده ذکر نکنم تا بتونم بعد اموزش به شهر خودم برگردم تا بعد ظهرا کار کنم