ایرنا نوشت: رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه بعد از 13سال پرونده ساختگی هسته ای کشور در آژانس بین المللی انرژی اتمی بسته شد گفت: تمام منویات رهبری که بر اساس حفظ عزت و اقتدار حاکمیت ملی بود منظور شد.

به گزارش ایرنا، علی اکبر صالحی روز چهارشنبه با حضور در دانشکده خبر در جمع مدیران و دانشجویان این دانشگاه و مدیرعامل ایرنا افزود: علت اینکه می گوییم ساختگی، در واقع اینطور نیست که از باب ایرانی بودن باشد بلکه در چالشی که بین ایران و طرف مقابل ایجاد شده بود آنها فکر کردند از طریق پرونده ساختگی هسته ای بتوانند فشار بیاورند.
وی ادامه داد: پرونده های دیگری همچون دموکراسی، حقوق بشر و تروریسم را می توانستند باز کنند اما آنها فکر می کردند از این طریق می توانند طومار کشور را بپیچند.
صالحی اظهار داشت: زمانی که نماینده کشور در شورای حکام بودم مصادف بود با زمان حمله به عراق، چرا که آنها کره، ایران و عراق را محور شرارت اعلام کرده بودند.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در اولین جلسه شورای حکام موضوع محور شرارت ایران مطرح گردید که خوشبختانه به نتیجه نرسید و با توجه به اینکه ایران بعد از پیروزی انقلاب برای اولین بار عضو شورای حکام شده بود، در این موضوع اثرگذار بود.
صالحی افزود: در پایان آن جلسه پس از اینکه یکی از خبرنگاران پرسید احساس شما از این پیروزی چیست پاسخ مورد نظر به آن داده شد ولی خبرنگار دیگری از فرانس پرس به من گفت: شما به داخل چاله ای افتاده اید که حالاحالاها درنخواهید آمد ولی من به وی گفتم به لطف الهی و همت ملت نه در چاه خواهیم افتاد بلکه پیروزمندانه خارج خواهیم شد.
وی اضافه کرد: روز با این مختصر بیان از مسیر تحول هسته ای خوشحال هستم که خدمت شما خبرنگاران رسیده ام که از دیروز صفحه جدیدی برای کشور در همه زمینه ها باز شده است.
معاون رئیس جمهور اظهار داشت: ایران با 12 سال مقاومت و البته با بیان منسجم به پیروزی رسید و جا دارد به سهم خودم از تمام کسانی که در پروژه پیچیده ، دستی در حل و فصل آن داشتند تشکر کنم.
صالحی خاطرنشان کرد: از زمان دکتر روحانی که دبیر شورای عالی امنیت ملی بودند و چه در دوران لاریجانی، جلیلی، شمخانی و دکتر ظریف همگی همت کرده اند و هر کدام خشتی روی خشت گذاشتند.
وی افزود: اینکه می بینیم در این دوره اخیر گفت وگو ، با اقتدار و عزتمندی از چالش خارج شد یقین بدانیم روی شانه دیگران ایستاده بودیم که قبل از ما به اندازه خود زحمت کشیده بودند.
صالحی با اشاره به اینکه نقد، انتقاد و تخریب در همه جای دنیا رواج دارد اظهار داشت: این موضوعات در جای خود اشکال ندارد ولی واقعیت این است که بنده کسی هستم که از ب بسم الله مساله هسته ای حضور داشته ام.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: الحمدالله امروز در کوچه و خیابان همه مردم با سانتریفیوژ و سو آشنایی دارند و انسان باید در پرداختن به موضوعات علمی محتاط باشد.
صالحی گفت: با این همت ها و هوشیاری و هوشمندی که انجام شد خوشبختانه پیروزمندانه از پرونده ساختگی هسته ای خارج شدیم و در این غوغای پرچالش هر کسی نقش خود را بازی کرد و از دربان در تا مسوولین نظام هر کدام در این مساله مسوولیت داشتند.
وی افزود: در جریان پرونده هسته ای، رهبری تذکراتی می دادند که گاهی در افکار عمومی و برداشت های بین المللی تفسیرهای مختلف از آن صورت می گرفت که تذکر ایشان از جنس تذکر به مذاکره کنندگان داخلی و از جنس اخطار به طرف مقابل بود تا حواسش را جمع کند و بداند که پشت مذاکره کنندگان خالی نیست و از خطوط تعیین شده جلوتر نیایند و تیم مذاکره نیز از این تذکرات استفاده کرد.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در تبیین نقشه راه با آژانس ، شورای عالی امنیت ملی ، وزارت دفاع، وزارت امور خارجه، و سازمان انرژی اتمی نقشه راهی تدوین کردند که تمامی منویات رهبری در چگونگی بازرسی های آژانس از ایران و پارچین و مصاحبه با دانشمندان لحاظ گردید.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 489347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =