هاشمی رفسنجانی بسته شدن پرونده PMD را به رییس جمهور تبریک گفت

ایلنا نوشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی در پیامی به حسن روحانی رئیس جمهور، بسته شدن پرونده موسوم به پی.‌ام. دی و ابطال ۱۲ قطعنامه علیه ایران اسلامی را تبریک گفت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از جهات فراوانی این پرونده را، شبیه تصویب قطعنامه ۵۹۸ در سازمان ملل دانست. متن کامل پیام به شرح ذیل است:

پایان افتخارآمیز اتهام‌های واهی ۱۳ ساله در پرونده فعالیت‌های هسته‌ای ایران اسلامی، نقطه آغاز راه و اُفقی جدید است که مقدمات آن را ملت هوشیار ایران در «حماسه سیاسی» انتخابات سال ۱۳۹۲ ریاست جمهوری و انتخاب مشی اعتدال فراهم کرده بودند.

با تبریک پیروزی شیرین رأی شورای حکام برای بسته شدن پرونده موسوم به پی.‌ام. دی و ابطال ۱۲ قطعنامه علیه ایران اسلامی، به ملت شریف ایران، رهبر معظم و مجموعه دولت و مسؤولان کشور، که از جهات فراوانی شبیه تصویب قطعنامه ۵۹۸ در سازمان ملل است، امیدوارم با تداوم تدبیر خردمندانه و گسترش دامنه سیاست تنش‌زدایی و تقویت روابط جمهوری اسلامی براساس سه اصل «حکمت، عزت و مصلحت» ایران اسلامی به جایگاه شایسته خویش در نظام بین‌المللی برسد و مردم عزیز شیرینی پاداش سال‌ها تحمل تحریم‌های ظالمانه را با حرکت کشور در مسیر توسعه و پیشرفت بچشند و این پیروزی ملی و بین‌المللی، بیدار باشی سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به کسانی باشد که به جای همنوایی با مردم در قرائت پیام صلح و دوستی و گفت‌وگو و تبادل فکر و اندیشه، بر طبل جنگ و خشونت می‌کوبند، در حالی که تجربه تاریخی اسلام می‌‌گوید، یکی از مهم‌ترین فتوحات پیامبر اکرم (ص) که در قرآن فتح المبین توصیف شده، از طریق صلح حدیبیه به دست آمده است.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 489295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    45 16
    احسنت اعتدال همینه همینه
  • بی نام A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    1 6
    تبریک به ترسوهای خوش خیال باشید تا آمریکا برای صدمین با تو دهنی بزند به شما و شما توجیه کنید