ایرنا نوشت: «متئو رنتزی» نخست وزیر ایتالیا از تصمیم دولتش به اعزام 450 نظامی به عراق برای دفاع و محافظت از عملیات ترمیم سد موصل خبر داد.

به گزارش شبکه خبری 'تی جی کوم 24' ایتالیا، رنتزی گفت: ما اکنون در عراق برای آموزش نیروهای عراقی حضور داریم، اما در هفته های آتی 450 نظامی دیگر را برای عملیات دفاع از سد موصل اعزام می کنیم.

هدف از اعزام نیروهای جدید، دفاع از سد موصل و جلوگیری از دسترسی گروه تروریستی داعش به این سد اعلام شده است.
سد موصل که در منطقه ای خطرناک و در نزدیکی مرز منطقه تحت اشغال داعش در عراق قرار دارد، در اوت 2014 (مرداد 1393) به دست تروریست های داعش افتاد و سپس پیشمرگ های اقلیم کردستان عراق آن را تصرف کردند.

این سد بطور جدی تخریب شده و در صورت فروریختن می تواند بغداد را نابود کند. عملیات ترمیم این سد با هزینه دو میلیارد دلار به یک شرکت ایتالیایی واگذار شده است.

به گفته نخست وزیر ایتالیا اکنون حدود 750 نظامی ایتالیایی در ائتلاف ضدداعش برای آموزش نیروهای عراقی در ماموریت موسوم به «پریما پارتیکا» در اربیل و بغداد مستقر هستند و اعزام نیروهای جدید یک جهش کیفی در مشارکت ایتالیا در ائتلاف ضد داعش محسوب می شود چرا که موصل در صحنه نبرد میان داعش و پشمرگ های کرد است.
بدین صورت شمار نظامیان ایتالیایی در عراق از 750 نفر به 1200 نفر افزایش پیدا خواهد کرد.
«باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا پیشتر به ماموریت جدید ایتالیا اشاره کرده و گفته بود، ایتالیا آماده است فعالیت بیشتری را در عراق علیه داعش انجام دهد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 489284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    29 9
    دو میلیارد دلار برا ترمیم سد؟ اینا هم مثل اینکه از شرکت های خاص ایرانی یاد گرفتن
    • محمد A1 ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
      22 4
      شما حاضری بری وسط میدون جنگ، اونم داعش، سد تعمیر کنی با 100 میلیون دلار