ایرنا نوشت: شیخ جراح الصباح دبیر دوم هیئت دیپلماتیک کویت در سازمان های بین المللی گفت: همه طرف های مرتبط با پرونده هسته ای ایران باید به تعهدات خود درچارچوب برنامه جامع اقدام مشترک عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، شیخ جراح الصباح دبیر دوم هیئت دیپلماتیک کویت در سازمان های بین المللی در جلسه فوق العاده شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی به اشاره به کارآمدی راه حل دیپلماتیک و مذاکره افزود :ایران با سازمان بین المللی انرژی اتمی همکاری های لازم را به عمل آورده و اسناد مرتبط به پرونده هسته ای خود و نیز توضیحاتی کتبی را دراختیار این سازمان قرار داده است.

وی افزود: دولت کویت همه کشورهای عضو را به کمک موثر به این تلاش ها دعوت می کند و از توافق در زمینه برنامه جامع اقدام مشترک بین ایران و کشورهای 1+5 در وین در تاریخ 14 ژوئیه (23تیرماه) و تصویب قطعنامه 2231 شورای امنیت استقبال می کند.
شیخ جراح در ادامه گفت: کویت از روند اجرای تمام دستور العمل های مشخص شده با توجه به جدول زمانی توافق شده اطلاع داشت و ایران اسناد مرتبط به برنامه هسته ای خود و نیز توضیحاتی کتبی را دراختیار سازمان بین المللی انرژی اتمی قرار داد.

اعضای شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی روز گذشته (سه شنبه) پرونده طولانی درباره تلاش های گذشته ایران در زمینه تسلیحات هسته ای را بست و مانعی مهم بر سر اجرای توافقنامه ایران و قدرت های بزرگ را برداشت.

روزنامه انگلیسی زبان 'تایمزاو ایندیا' با تیتر 'پیروزی ایران' نوشت: شورای حکام سازمان ملل متحد شب گذشته در تصمیمی ، تحقیقات در مورد ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته ای ایران را متوقف کرد.
در ادامه مطلب اضافه شده است: این تصمیم به یک دهه فشار ، تهدید و تحریم علیه ایران به بهانه فعالیت هسته ای نظامی پایان داد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 489223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =