شورای هماهنگی اصولگرایان به «شورای ائتلاف اصولگرایان» تغییر نام داد و غلامعلی حدادعادل سخنگوی آن شد.

اين تصميم در جلسه اخير اصولگرايان به رياست آيت الله موحدي کرماني اخذ شده است. اسدالله بادامچيان درحالي اين خبر را به تسنيم گفته بود که پيش از اين محمدرضا باهنر اعلام کرده بود شوراي هماهنگي اصولگرايان از آغاز مهرماه بررسي هاي انتخاباتي خود را آغاز مي کند.

با گذشت بيش از دو ماه از آن تاريخ، شوراي هماهنگي تغيير نام داده و به نظر مي رسد که در آستانه ثبت نام نامزدهاي انتخابات مجلس که از روز شنبه آغاز مي شود، جلسات آن جدي تر برگزار مي شود.

چه آنکه روز يکشنبه هفته جاري نيز دبیران تشکل های اصولگرا با آیت الله موحدی کرمانی دیدار کردند. این نشست به گفته حجت الاسلام حسين ابراهيمي سخنگوي جامعه روحانيت، در وحدت و ائتلاف اصولگرایان بسیار موثر بود. قاضی زاده هاشمی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری هم از حضور حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس، زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان، آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری، حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران در اين جلسه خبر داده بود.

گفتني است چندي پيش حدادعادل، با دعوت از آقايان زاکانی، فدایی، بادامچیان، حبیبی، آقاتهرانی، محصولی و باهنر به منزلش کوشيد برای وحدت اصولگرایی چاره‌اندیشی و برنامه ریزی کند. آنها برای رسیدن به این مهم نامه‌ای خطاب به آیت الله یزدی، موحدی کرمانی و مصباح یزدی نوشته و از آنان خواستند تا رهبری این جریان در انتخابات پیش رو را بر عهده بگیرند. اما به گفته حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز اين تلاش حدادعادل از سر دلسوزي بود تا این مجموعه را دعوت کند تا پایه ای برای رسیدن به شورای هماهنگی اصولگرایان باشد. وي افزود: اما جایگاه دکتر حداد عادل جایگاهی نبود که دعوت کننده کل شخصیت ها و احزاب و جمعیت های اصولگرا باشد. {اينجا}

اگرچه نه در جمع مدعوين منزل حدادعادل و نه در ميان اسامي مهمانان آيت الله موحدي کرماني، نمايندگاني از تمامي جريانات اصولگرا ديده نمي شد، اما اصولگرايان اميدوارند بتوانند براي انتخابات مجلس دهم در اسفندماه سال جاري، ليست واحد ارائه دهند.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 489202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    13 9
    بنام خدا اکثریت مردم و حتی اغلب اصول گرایان از آقای حداد خوششان نمی آید و فقط به لحاظ سیاسی احترام او را نگه می دارند. لذا وقتی او سخنگوی این جریان شود، نمی توان به آینده آنان امیدی داشت.
  • بازنشسته DE ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    1 0
    سلام لطفا پیگیر حق سنوات ومرخصی فرهنگیان بازنشسته باشید تشکر
  • بی نام EU ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    2 1
    به به چقدر هم که ایشون خوش سخنند واقعا برازنده ایشونه
  • کمال A1 ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    1 1
    حداد دیگه باید برود فرهنگستان کار ادبی بکند نه سیاسی
    • شهروند A1 ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
      0 1
      ایشان ولدا وزیرا وماتا وکیلا هستند وحس وظیفه وخدمت تا گور همراهشان هست