تسنیم نوشت: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که تشکیل ائتلاف جدید نظامی کشورهای اسلامی توسط عربستان سعودی، مطابق با درخواست آمریکا برای تشکیل یک جبهه متحد علیه تروریسم است.

به گزارش تسنیم به نقل از اسپوتنیک، جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه در سخنانی تصریح کرد: ائتلاف جدید نظامی اعلام شده از سوی عربستان سعودی، هماهنگ با درخواست‌های واشنگتن برای یک جبهه متحد علیه تروریسم است.

وی در ادامه افزود: من فکر می کنم ما باید اطلاعات بیشتری در خصوص اعلام تشکیل این ائتلاف کسب کنیم ولی قطعا این اقدام در راستای چیزی است که بارها اعلام کرده ایم و از کشورهای منطقه خواسته ایم تا این کار را انجام دهند، اقدامی که برای برای مقابله با تهدیدات تروریستی در کل منطقه لازم و ضروری است.

کربی گفت: ما از هرگونه تلاشی برای افزایش تلاش ها علیه داعش استقبال می کنیم.

عربستان سعودی به تازگی تشکیل ائتلافی متشکل از 34 کشور برای مقابله با تروریسم را اعلام کرده است. این ائتلاف شامل کشورهای ترکیه، اردن، مصر، مالزی، نیجریه و پاکستان و این در حالی است که در  این ائتلاف نام‌ کشورهایی همچون عراق و سوریه که خود بزرگترین قربانیان تروریسم هستند دیده نمی‌شود.

کشورهایی مانند لبنان و پاکستان که نامشان در این ائتلاف است نیز از وجود چنین ائتلافی ابراز بی‌اطلاعی کرده‌اند.

عادل جبیر وزیر خارجه عربستان سعودی روز سه شنبه گفت: ریاض انتظار دارد کشورهای بیشتری به این ائتلاف تازه تاسیس ملحق شوند.

محمد بن سلمان وزیر دفاع سعودی نیز گفته است که این ائتلاف هر سازمان تروریستی را هدف قرار خواهد داد نه فقط داعش.

دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین نیز تاکید کرد: مسکو به زمان بیشتری نیاز دارد تا اهداف و کشورهای شرکت کننده در این ائتلاف جدید به رهبری عربستان سعودی علیه داعش را تجزیه و تحلیل کند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 489195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =