تسنیم نوشت: رئیس کمیته خدمات مسلح سنای آمریکا تاکید کرد: تشکیل ائتلاف ضد تروریستی به رهبری عربستان سعودی نشانگر شکست و ناکامی رهبری آمریکا در منطقه خاورمیانه است.

به گزارش تسنیم، جان مک کین رئیس کمیته خدمات مسلح سنای آمریکا در مصاحبه با اسپوتنیک تصریح کرد: تشکیل ائتلاف با حضور 34 کشور به رهبری عربستان سعودی نشان می‌دهد که آمریکا در اجرای سیاست‌ها و راهبردهای خود در خاورمیانه با شکست روبرو شده است.

مک کین در ادامه افزود: تشکیل این ائتلاف نشانه دیگری از فقدان رهبری آمریکا در خاورمیانه است و این مساله سعودی‌ها و سایر کشورها را تشویق کرده است تا راهبردهای خود را برای مقابله با داعش و تهدید ایران دنبال کنند.

مک کین گفت: این ائتلاف متعهد به سرنگونی یا برکناری بشار اسد است، همان طور که برای شکست داعش تلاش می‌کند. بشار اسد یک تهدید بزرگتر از داعش برای کشورهای شرکت کننده در این ائتلاف به شمار می‌رود.

عربستان سعودی روز سه شنبه تشکیل ائتلافی متشکل از 34 کشور برای مقابله با تروریسم را اعلام کرده است. این ائتلاف شامل کشورهای ترکیه، اردن، مصر، مالزی، نیجریه و پاکستان است.

در این ائتلاف نام کشورهایی همچون لبنان و پاکستان آورده شده در حالی که مقامات بلندپایه این کشورها از حضور در چنین ائتلافی ابراز بی‌اطلاعی کرده‌اند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 489190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =