ایسنا نوشت: فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: دکترین نیروهای مسلح ما دفاعی بوده و مبتنی بر بازدارندگی است.

احمدرضا پوردستان در همایش مسئولان نیروی انسانی نزاجا با بیان اینکه ما هیچ وقت آغازگر جنگ نخواهیم بود، اظهار کرد: دردوران دفاع مقدس نیز ما هیچ‌گاه آغازگر جنگ نبودیم.

وی ادامه داد: امروز رژیم صهیونیستی و برخی رژیم‌های منطقه حرف‌های گزافی می‌زنند اما ما هیچ جنگی را آغاز نخواهیم کرد. شاید در اطراف کشور ما کشورهای ضعیف از نظر دفاعی وجود داشته باشند اما هیچ گاه جمهوری اسلامی ایران به آنها حمله نمی‌کند چون سیاست ما دفاعی است.

پوردستان با اشاره به توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: ما برای ارتقاء ظرفیت‌های دفاعی خود از همه امکانات استفاده می‌کنیم و در این مسیر نه به برجام و نه به پسابرجام کاری داریم؛ چرا که این صحبت‌ها به افراد سیاسی اختصاص دارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: منهای خطوط قرمز مقام معظم رهبری یعنی سلاح‌های هسته‌ای، شیمیایی و میکروبی ما از همه ظرفیت‌ها بهره می‌بریم.

پوردستان با تأکید بر لزوم حفظ توان بازدارندگی نیروهای مسلح، عنوان کرد: در صورت برخورداری ما از این ظرفیت اگر ضربه اول از سوی دشمن به ما وارد شد ضربه دوم از سوی ما به مراتب مهلک‌تر خواهد بود. امروز اگر دشمنان نمی‌توانند بر علیه ما کاری کنند به خاطر برخورداری از این ظرفیت‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: پس از حادثه 11 سپتامبر آمریکایی‌ها برای مقابله مستقیم با ما به منطقه آمدند اما به دلیل اینکه ظرفیت‌های بازدارندگی ما زیاد بود پس از چند سال از منطقه رفته و سیاست خود را تغییر دادند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سیاست‌های جدید دشمن در سطح منطقه یادآور شد: ما امروز با مسأله جنگ‌های نیابتی روبرر هستیم که تروریست‌ها به نیابت از مستکبرین اراده آنها را در منطقه پیاده می‌کنند.

پوردستان تصریح کرد: امروز داعش به نیابت از رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه فعالیت دارد. بوکوحرام نیز به همین شکل در نیجریه جنایت می‌کند و متأسفانه ارتش نیجریه نیز با آنها همراه شده است.

وی در ادامه سخنان خود از اهمیت نیروی زمینی در مقابله با جنگ‌های نیابتی یاد کرد و افزود: سایر نیروها پشتیبان ما هستند. خوشبختانه نیروی زمینی نشان داده که نیرویی باکفایت و بالیاقتی است. هنگامی که در خردادماه سال گذشته نیروهای تکفیری به سمت غرب کشور حرکت کرده بودند این نیروی زمینی بود که با اقتدار ایستادگی کرد.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 489157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =