واحد مرکزی خبر نوشت: وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد جنگنده های این کشور روز سه شنبه برای نخستین بار از موشک کروز هوا - زمین برای انهدام ساختمان های متعلق به گروه تکفیری صهیونیستی داعش در عراق استفاده کردند.

وزارت دفاع فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد « حدود 10 فروند جنگنده رافال و میراژ 2000 که از امارات عربی متحده و اردن به پرواز در آمدند به بمب و موشک های کروز مجهز بودند .»

بر اساس این بیانیه، این جنگنده ها چند ساختمان را در منطقه قائم در غرب عراق هدف قرار دادند که هم زمان به عنوان ستاد فرماندهی، مرکز آموزشی و زاغه لجستیک از آنها استفاده می شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، وزارت دفاع فرانسه اطلاعاتی درباره شمار کشته ها و زخمی های احتمالی این حمله ارائه نکرد.
ستاد مشترک ارتش فرانسه اعلام کرد جنگنده های این کشور برای نخستین بار از زمان مشارکت در حملات علیه داعش در عراق در سپتامبر 2014 از موشک های کروز استفاده کردند.

موشک اسکالپ Scalp زمینه را برای شلیک از فاصله دورتر از بمب و با دقت بالاتر به ویژه برای هدف قرار دادن ساختمان های واقع در مناطقی با حضور غیر نظامیان فراهم می کند.

وزارت دفاع فرانسه در بیانیه خود اعلام کرد « به موازات این حملات برنامه ریزی شده، جنگنده های فرانسوی به ماموریت خود برای پشتیبانی زمینی از نیروهای عراقی در مبارزه علیه عوامل داعش ادامه دادند.»

فرانسه بعد از حملات 13 نوامبر در پاریس که به کشته شدن 130 نفر و زخمی شدن صدها نفر منجر شد حملات علیه داعش را تشدید کرده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 489030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =