ایسنا نوشت: جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: سپاه نسبت به مسائل سیاسی و جناح‌بندی در انتخابات ورود نخواهد کرد و به هیچ عنوان در انتخابات به شکل مصداقی ورود نمی‌کند زیرا خود را سنگرنشین انقلاب اسلامی می‌داند.

حجت الاسلام  عبدالله حاجی صادقی از تحقیق به عنوان حلال مشکلات در تمامی حوزه‌ها یاد کرد و گفت: برجسته ترین مصداق قدرت علم است و علم نه تنها منشأ قدرت بلکه منشأ ثروت نیز می‌باشد.

حاجی صادقی در ادامه با معرفی پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) گفت: خروجی سه دهه فعالیت این پژوهشگاه بیش از 700 اثر، ده‌ها کار تحقیقاتی و صدها کتاب آموزشی تا سال گذشته بوده؛ که تمام این فعالیت‌ها فقط در حوزه ماموریتی سپاه و بسیج بود.

وی افزود: اما از سال 93 بنا بر کار کارشناسی که در ستاد کل نیروهای مسلح صورت گرفت با اجازه رهبری حوزه مأموریتی این پژوهشگاه به تمامی نیروهای مسلح تسری یافت و همه نیروهای مسلح از لحاظ متون آموزش علوم اسلامی و انسانی تحت پوشش قرار گرفتند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه تکریم پژوهش و پژوهشگر، حمایت از مراکز و مجموعه‌های پژوهشی نیروهای مسلح، کمک به موضوع تولید علم و پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری، ارتقاء تعامل و هم‌افزایی مراکز پژوهشی و جلوگیری از موازی کاری و نیز معرفی آثار برجسته را از اهداف برگزاری اولین جشنواره پژوهشی سلمان فارسی برشمرد و اظهار کرد: این جشنواره با مشارکت، حضور و نقش آفرینی تمامی نیروهای مسلح برگزار می‌شود.

وی افزود: امیدواریم مسئولان و مدیران کشور به دور از مسائل سیاسی و جناحی به هم کمک کنند تا پژوهش‌ها به خصوص در علوم انسانی محقق شود و کشور با استفاده از این مسئله روز به روز پیشرفت کند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: اگر دشمنان ما در مذاکرات کوتاه می‌آیند به خاطر تولید علم ایران که باعث قدرتمند شدن ایران است شده است. ما از اینکه رهبری اعلام می‌کند از این مسئله نگران است خجالت می‌کشیم و باید همچنان تلاش کنیم تا رشد علم و شتاب علمی کشور ادامه یابد و بابت این مسئله از محضر رهبر انقلاب عذرخواهی می‌کنیم.

حاجی صادقی با اظهار تأسف از به شهادت رساندن جمعی از شیعیان در نیجریه اظهار کرد: جبهه استکبار در برابر اسلام احساس خطر کرده و مرگ تدریجی خود را قطعی می‌بیند؛ از این رو با تمام وجود، فشارها و اقدامات ناشایست خود را علیه مسلمانان گسترش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: ما از ظلم و جنایتی که در حق مسلمانان نیجریه صورت می‌گیرد متأسفیم و دست صهیونیست‌ها و استکبار جهانی را در پس پرده این اتفاقات می‌بینیم؛ مسلمانان در نیجریه بهترین شهروندان این کشور بوده و امیدواریم اقدامات دیپلماسی صورت پذیرد تا مسلمانان بیش از این رنج نبینند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در پاسخ به سوالی درباره ادعای یکی رسانه‌ روسی مبنی بر کاهش نیروهای ایرانی در سوریه از 7 هزار نفر به 700 نفر گفت: ادعای این رسانه درباره تعداد نیروهای ایرانی نه آن زمانی که اعلام کردند 7 هزارتا درست است نه اینکه می‌گویند به 700 نفر کاهش پیدا کرده، درست است.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی از جبهه مقاومت همواره دفاع می‌کند و از این مسئله خسته نمی‌شود. آنها بدانند جبهه انقلاب اسلامی از مقاومت دفاع و محافظت کرده و از مواضع خود کوتاه نمی‌آید. آنها فکری به حال خود کنند که پنج سال قبل می‌گفتند در مذاکره با سوریه ایران نباید حضور داشته باشد و امروز می‌گویند مذاکره در سوریه بدون حضور ایران امکان پذیر نیست.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: جمهوری اسلامی ایران و سپاه کمک‌های مستشاری و راهنمایی خود را انجام داده و ادامه می‌دهد.

وی درباره مواضع سپاه در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نیز، گفت: درباره حضور حداکثری مردم در انتخابات شکی نیست زیرا اقتدار نظام و مردم سالاری نظام به مشارکت مردم برمی‌گردد و شرکت مردم در انتخابات مهمترین عامل موفقیت و سربلندی نظام و تضعیف استکبار است.

حاجی صادقی با بیان اینکه سپاه هر اقدامی که لازم باشد در خصوص حضور پرشور مردم در انتخابات انجام خواهد داد، اظهار کرد: اما سپاه نسبت به مسائل سیاسی و جناح‌بندی در انتخابات ورود نخواهد کرد و به هیچ عنوان در انتخابات به شکل مصداقی ورود نمی‌کند زیرا خود را سنگرنشین انقلاب اسلامی می‌داند.

29213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 488953

برچسب‌ها