معاون اروپا و آمریکا وزیر امور خارجه، فراگیر شدن پدیده تروریسم را خطری جهانی دانست و گفت: اگر با پدیده تروریسم به طور دسته جمعی و از سوی تمامی کشورها برخورد نشود، امکان حل بحران سوریه وجود ندارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرآنلاین به نقل از از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، مجید تخت روانچی در جریان سفر دو روزه خود به کشور چک با مارتین تلاپا همتای چک خود دیدار و گفت و گو کرد.
در این دیدار معاون اروپا و آمریکا وزیر امور خارجه و این مقام چک درمورد همکاری های دوجانبه و مسائل بین المللی با یکدیگر رایزنی کردند.
طرفین با ابراز خرسندی از پیشرفت های حاصل شده در روابط دو کشور در یک سال گذشته بر تداوم و تقویت این روند تاکید کردند.
گسترش همکاری در بخش سیاسی - پارلمانی و اقتصادی و همکاری در زمینه هایی همچون انرژی، راه آهن، ماشین آلات صنعتی از جمله موضوعات مورد توافق دو طرف بود.
مسائل منطقه بویژه تروریسم و بحران سوریه از دیگر موضوعات مورد بحث در این دیدار بود.
در این دیدار تلاپا نیز در خصوص سوریه تاکید کرد که این بحران راه حل نظامی ندارد و تنها راه حل سیاسی با احترام به اراده مردم سوریه میسر می شود.

** گفت و گوهایی که تروریست ها در آن مشارکت داشته باشند، نمی تواند به نتیجه برسد
معاون اروپا و آمریکا وزیر امور خارجه همچنین در ادامه این سفر با ایوو شرامک معاون اروپا وزارت خارجه چک دیدار و گفت و گو کرد.
تخت روانچی با مهم ارزیابی کردن همکاری های ایران و اتحادیه اروپا بر تحکیم روابط با کشورهای اروپایی تاکید کرد.
وی در این دیدار به نشست اخیر گروه های مخالف سوری در حالی که تروریست ها نیز در آن حضور داشتند، اشاره کرد و اظهار داشت: گفت و گوهایی که تروریست ها در آن مشارکت داشته باشند، نمی تواند به نتیجه برسد.
شرامک معاون اروپا وزارت خارجه چک نیز ایران را کشوری کلیدی در منطقه خاورمیانه توصیف کرد که می تواند نقش ویژه ای در حل مسائل منطقه و تنوع انرژی اروپا داشته باشد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 488925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =